Sandvika – Fekjan – Nesøya Rundt…..

21 mars 2019. Bevegelse i arb.tiden. Siden jeg ikke har kjent noe til PF (Plantar Fascitt) i høyre fot den siste tiden skulle jeg denne gangen ta en langtur (>15 km).   Fra SBC-bygget fulgte jeg Jongsåsveien til Thon hotel Oslofjord og deretter Sandviksveien og Billingstadsletta videre til Fekjan. Været var strålende, passe varmt og det var bare å nyte. Underveis kjenner jeg også etter hvordan det er med foten, men den kjennes ok og da er alt bra.

 

 

Neselva

 

Jeg krysser Neselva og tar Nesbruveien videre forbi Ikea på Slependen før jeg fra en undergang tar inn Nesbruveien. Straks etter Nesøybrua (over Grønsund) tar jeg til avveksling inn Sundveien og deretter Øverbergveien til Broveien.

 

 

Utsikt fra Broveien mot nord

 

 

Fra veikryss ved Kiwi (Broveien-Otto Blehrs vei) starter liksom Nesøya rundt. En runde på 5,6 km som er like morsom, variert og kupert uansett hvilke vei man velger.

 

 

Otto Blehrs vei mot veikryss ved Kiwi og Broveien

 

 

Jeg velger denne gang å ta til høyre – Dvs; Vestre vei, Søndre vei, Østre vei og Otto Blehrs vei tilbake til Kiwi og Broveien. Etter gjennomført runde der jeg går noen bakker tar jeg Broveien tilbake til Nesøybrua.

 

 

Nesøya rundt er en fin tur

 

 

Her går jeg ned trappa til Kyststien som jeg følger videre langs sjøen til rundkjøring ved Slependveien-Sandviksveien. Herfra tar jeg så samme vei tilbake til SBC-bygget som jeg kom. En fin tur langs landeveien i Sandvika og omhegn. Og selv om det tidvis ble varmt, kjenner jeg ikke noe murring fra foten. Herlig!

 

Kanskje blir det løp i Sportsmandens Løpskarusell 2019 neste gang.

 

Se tur på Strava HER:

ca 16,5 km

1:37

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top