Haraløkka – Klemetsrud – Hauketo…….

09 april 2019. Som et avbrekk i oppussningsarbeider med ditto forkjølelse og skrantende form, skulle jeg møte Einar i Skulleruddumpa for felles tur da en løpetur kan kurere “gruff”.

 

Fra Haraløkka tok jeg Bølerlia til Nøklevann skole og deretter ned “skolebakken” til Rustadsaga. Her tar jeg Generalen videre forbi Plantasjen før jeg fortsetter langs Ljanselva til Sagdammen og Skulleruddumpa hvor jeg skulle møte Einar.

 

Skulleruddumpa – Vinterveien. Einar i farta…

 

Mulig var jeg tidlig uten, men etter 3-4 minutter, dukket Einar opp. Straks etter satte vi kursen mot Vinterveien som vi følger videre forbi Dal og Brenna til Klemetsrud. Det var en del vind og litt småsurt, men langs Gjersrudbekken var det helt ok. Underveis skravler vi om det som har vært og det som kommer. Vi går en fin tid i møte og gleder oss til mange turer i Østmarka.

 

…en løpetur som kurerer gruff

 

 

Fra Hauketo går vi opp Ljabrubakken før vi passerer Ljabru og inn på Ekebergveien. Forholdene underveis varierer, men stort sett var det børstet asfalt. Ved Sæterkrysset svinger vi til høyre inn Nordstrandsveien som vi følger et stykke før Einar takker for fin tur. Og med ønske om god påske osv., fortsetter Einar langs Langbølgen og hjem mens jeg følger Nordstrandsveien ned til Skulleruddumpa og hjem delvis samme vei som jeg kom. Om turen kurerte gruff eller ikke – gjennstår å se, men det føles ok.

 

Ca 15,7 km

 

1:39

 

Se tur på Strava

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top