Frisk morgentur til Søndre Kolsåstopp fra Sandvika….

 

11 april 2019. Som bevegelse i arb.tiden skulle jeg denne gangen til Søndre Kolsåstopp. En topp jeg ikke har vært på siden Lena og jeg var der i fjor sommer. Kanskje på en av de varmeste dagene i fjor, puh!! (Se mer om det HER)

 

I motsetning til sist gang hvor det ble svært varmt skulle jeg denne gangen ta en frisk morgentur og allerede kl 07.30, satte jeg avsted. Fra SBC-bygget tok jeg gangvei over Sandvikselva og deretter langs denne et stykke før jeg går opp Evjebakken til Brynsveien.

 

Søndre Kolsåstopp sett fra Toppåsveien

 

Med toppen i sikte følger jeg Brynsveien videre forbi Gjettum Brannstasjon og over Bærumsveien før jeg tar inn Toppåsveien. Det er nokså bratt og jeg går hele veien opp til bom i enden av veien. Herfra følger jeg blå sti videre mot toppen og her forteller bilder mer enn ord;

 

 

 

 

 

 

 

on top of the world…

 

 

Jeg hadde fryktet at det skulle ha vært en del snø og is, men det var kun enkelte steder på toppen at det fortsatt lå litt snø. Ellers var det inte problem underveis. Utsikten er formidabel og jeg nyter denne en stund før jeg returnerer delvis samme vei som jeg kom.

 

Vel tilbake ved SBC-bygget kjenner jeg imidlertid at det har vært belastende med mye nedover løping da det smerter på innsiden av det ene kneet. Bare å håpe at dette ikke er alvorlig, men sikkert lurt å holde benet i ro. Uansett var det en flott morgentur.

 

Ca 9,6 km

 

1:27

 

Se tur på Strava HER

 

Flere bilder fra samme tur;

 

Toppåsveien

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top