“Tour de Finance” med joggesko fra Sandvika

28 januar 2015. I og med at det i dag skulle være en politisk streik mot endring av Arbeidsmiljøloven og at NSB m.fl. skulle stanse all trafikk, nyttet jeg anledningen til å ha med tøy for å løpe hjem. Og ca kl.13.30, var jeg ferdig skiftet og klar for tur. Planen var å ta sykkelveien vestfra og inn til Aker Brygge. Været var ok, men overhengende fare for regn.


Klar ferdig gå?..Tour de Finance med joggesko

“Sykkelveien vestfra inn til Aker Brygge i Oslo kalles gjerne <<Tour de Finance>>, mer om denne her: Sporstmanden.no “

Fra Sandvika fulgte jeg Sandviksveien et stykke, før jeg krysset E 18 og fortsatte på en gangvei videre forbi Solvikbukta og Blommenholm båtforening. Det var svært glatt enkelte steder og uten pigger, gjaldt det å være forsiktig. Jeg fortsatte på Sandviksveien langs E 18 forbi Høvik kirke til Høvik st. Her i fra, fulgte jeg Markalleen (mye is og svært glatt) ? og Kveldsroveien til nye Stabekk st., og Gml.Drammensvei-Prof.Kohts vei til Lysaker.


“Tour de Finance” fra Lysaker

Fra Lysaker startet liksom “Touren” skjønte jeg, for nå endret forholdene seg vesentlig. Her i fra, var det ikke is noe sted ei heller så mye som et sandkorn var å se, og det var bare å nyte turen videre. Etter å ha passert Sjølyst og Skøyen, begynte det å regne og langs Frognerstranda blåste det sur vind midt i mot, men det gikk greit foreløpig og ikke lenge etter var jeg ved «Tourens» ende ved lyskrysset på Tjuvholmen. Se bilder under:

 


Bestumkilen-Sjølyst


Frognerstranda med Kongen-Dronningen og Bygdøy museum i bakgrunnen


Her ved Tjuvholmen ender «Tour de Finance»

Fra Tjuvholmen og Aker Brygge, fortsatte jeg mot Operaen langs Rådhusgata. Det regnet nå ganske mye og det ble kaldt på føttene i og med at skoene var gjennomvåte. Jeg knyttet nevene og vannet piplet ut av hanskene. Det føltes bedre for en stund, men så ble det vått igjen og med knyttede never fortsatte jeg videre.

 


Barcode – Bispegata

Langs Bispegata passerte jeg Barcode og Middelalderparken før jeg fortsatte langs St.Halvardsgate og opp til Galgeberg. På gangveien forbi Vålerenga kirke og langs Alnaelva, var forholdene ikke i nærheten av hva de var på «Touren», for her var det mye vann og is.

 


Statens veivesen på Bryn

Vel oppe ved Bryn og Østensjøveien, var det bedre og det gikk greit videre. Fortsatt regnet det mye og jeg knyttet stadig nevene der jeg nå fulgte langs Østensjøveien. Jeg krysset denne etter rundkjøring og gikk så opp bakken forbi Skøyenåsen skole til Håkon Tveters vei. Fra Oppsal fulgte jeg Østmarkveien til Generalen og deretter opp Olav Nygårds veg. På den siste biten forbi Snapper`n, var det så glatt at skøyter hadde vært ok, men jeg kom meg over. Og innen jeg var hjemme, så begynte det jammen å sludde også. Uansett vær og føre, så er dette en fin tur. Kan anbefale «Tour de Finance» om du ikke har prøvd denne før.  

Ca 23,9 km

2:28

#landevei #mosjon #løpetur #trening #trim

Flere bilder fra samme tur:


Solvikbukta


Aker Brygge


Operaen

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top