Haraløkka – “liten langtur” rundt Alna…

29 august 2016. Tanken var å ta en “liten langtur” langs landevei nettopp for å kjenne om bena var bra. Det er tross alt bare noen dager til jeg starter i Nordmarkstravern, men før det, skal jeg også ha med løp nr. 8 i Follotrimmen. Det siste i år og som går i vakre Hvitsten.

Fra Haraløkka tar jeg Olav Nygårds vei til “Generalen” og langs denne et stykke før jeg svinger til høyre inn Unnarennet. Her i fra, fortsetter jeg på turvei til Hellerudveien ved Trasopp skole.

Jeg forsøker å løpe med korte hurtige steg og enn så lenge, kjenner jeg ingen murring i leggen. Jeg fortsetter langs Hellerudveien til Hellerud og deretter på gang- og turvei forbi Haugerud kirke til Dr.Dedichens vei hvor jeg svinger til høyre. Med korte rolige steg, går det greit oppover langs veien og straks etter krysser jeg Lindebergåsen. Jeg følger Pilestien til Lindeberg senter og Jerikostien til Jeriko skole.

Jerikobakken er en alpinbakke på Lindeberg i Oslo.

Fra Jeriko skole tar jeg gangvei til venstre. Det går så jamt nedover og siden jeg ikke skal lande på hælen, gjelder det å “våge” litt mer. Jeg synes det går greit, men det var allikevel behagelig å svinge inn Gml.Strømsvei for å roe ned tempo.

Og underveis langs Strømsveien mot Ikea, mintes jeg at vi på fotballtrening med Furuset IF løpt i dyp snø “opp- og ned” flere ganger i skråningen mot E6 ? puh!! Og det som før var en stor grusbane hvor vi trente om vinteren, var nå en parkeringsplass.

Jeg passerer deretter Ikea på en gang- og sykkelvei som jeg følger videre langs Strømsveien til rundkjøring.

Svinger til venstre mot Trosterud osv,.

Her i fra, fortsetter jeg langs Tvetenveien forbi Trosterud, Haugerud og Hellerud, før jeg fra Tveita, tar Ytre Ringvei et stykke. I neste veikryss tar jeg inn Vetlandsveien som jeg følger rakt til Oppsal senter, før jeg fortsetter langs Østmarkveien til Generalen. Deretter tar jeg samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. En herlig “liten langtur” uten problemer.


“liten langtur”

Ca 16,5 km

1:34

#mosjon #løpetur #trening #runforfun #treningsglede #treningerbestute 


Lindebergåsen sett fra Pilestien-Jerikostien
 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1245

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top