Follotrimmen 8. Løp – Hvitsten

31 august 2016. Som tiden flyr…for allerede er det klart for siste løp i årets Follotrim her i vakre Hvitsten. Og i motsetning til i fjor da vannet rant i strie strømmer, var det nå en fin sensommerkveld med litt vind.


Hvitsten kirke; er en langkirke fra 1903 i Vestby kommune, Søndre Follo Prosti i Akershus fylke. Byggverket er i tre og har 172 plasser. Se mer om Hvitsten HER:

På vei ned til stranden og sjøhuset traff jeg Lasse som allerede hadde vært rundt løypa. Da jeg spør om hvordan denne var, bekrefter han at den var tør og fin hele veien.

Ved sjøhuset treffer jeg flere kjente som jeg snakker med, før jeg tar en tur for oppvarming. Det er vakkert her i Hvitsten og mens jeg løper litt rundt omkring, tar jeg flere bilder.


Oppvarming må til


Kjent fra TVNs Neste Sommer
 

Det tok imidlertid ikke lang tid før Arvid ropte ut at det nå var fem minutter til start. Jeg stilte meg opp på veien ved sjøhuset og mens jeg ventet på start, tenkte jeg på hva Christoffer svarte da jeg som “førstereis” her i Hvitsten for 3 år siden hadde spurt om hvordan løypa var osv., og at han etter en kort tenkepause svarte med et smil – den første kilometeren vil du huske.


Avslappet stemning rett før start

Klar, ferdig, gå sa Arvid og så var vi i gang. Jeg kom meg greit avsted og passerte kirken uten altfor høy puls. Deretter fortsatte løypa på sti og siden det her var både bratt og smalt, ble det til at vi gikk litt i kø. Men det var helt greit og passet meg bra.


først forbi kirken og så rett til skogs (foto: Trond T.Hansen/Sportsmanden)

Fra ca 1,5 – 2 km, økte jeg farten og hadde en bra progresjon. Jeg passerte flere løpere underveis og vel ute på grusvei ved Ramme gård økte jeg farten ytterligere. Siste kilometeren gikk bra og aldri har jeg vel løpt fortere “nedover” før jeg stupte i mål. Ny pers med 23 sek. – Well done! sa jeg til meg selv og ruslet deretter litt rundt i målområdet.


Stadig flere løpere mot mål

Stemningen var god og jeg snakker med Stein, Christoffer, Jon og andre mens jeg nyter atmosfæren. Og mens noen var tøffe nok til å bade, nøyde jeg meg med å ta bilder.


Stein, min gamletrener og debutant i FT, er godt fornøyd med årets karusell, en god oppkjøring til OM senere i høst.


Etter løpet var det bare smil og latter. Her ved Christoffer, Ruby og Ida Marie

Jeg snakket litt med Arvid om Follotrimmen og dens betydning, både for meg og andre, før jeg takket for meg.

Tusen takk til alle som har bidratt med Follotrimmen – 2016. Takk for i år!!

«Og hvordan gikk det med målsettingen om å være på øvre halvdel av resultatlista for min klasse? Vel, jeg var nokså nære ved flere anledninger før en trøblete legg stakk kjepper i hjulene. Men uansett, er jeg fornøyd med årets Follotrim og til tross for en trøblete legg, har jeg satt ny pers i 3 løp (løyper)».

Ca 5,1 km

29,07

Resultater m.m., se SPORTSMANDEN

#follotrimmen #mosjon #løp #runforfun #turogtrening #hvitsten 

Flere bilder følger;

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top