Follotrimmen 7. Løp – Siggerud

24 august 2016. Så ble det onsdag igjen og en ny dag med Follotrimmen. Denne gangen på Siggerud. Og det var nettopp her at jeg for fire år siden debuterte i Follotrimmen etter invitasjon av Frode.

Det er ikke lange kjøreturen fra Bøler til Siggerud og det går nokså raskt, men det var en gang da dette kunne ta sin tid….


Oslo og Follo Busstrafikk (OFB) linje 74 til Siggerud (oslobilder.no)

Fra parkeringsplassen ruslet jeg bort til Siggerudhallen. Her traff jeg mange hyggelige “trimmere” og etter å ha snakket med Sidsel og andre, tok jeg en tur for oppvarming.

Løypa i Siggerud har samme inn- og utgang


Fra Vevelstadveien svinger løypa opp den siste “kneika” før mål

Jeg var litt spent på hvordan leggen var, men etter å ha løpt den første delen av løypa fram til “hestedreperen”, kjentes denne bra – en opptur! Jeg returnerte tilbake til startområdet og her møtte jeg Lasse, Christoffer og noen til med samme trøye – Team Sportsmanden.


Tommel opp fra Lasse

Charles og Christoffer i dyp konsentrasjon – Team Sportsmanden. Charles vinner M45-49 og Christoffer nr 4 i samme klasse.


Fin stemning før start

Det var kanskje ikke like mange nå som sist gang på Langhus, men bevares, vi er mange nok. Jeg stilte meg opp midt i feltet blandt ivrigere løpere og straks etter gikk starten.

Klar for start – Follotrimmen

Planen var å løpe hele runden bortsett fra “drepern” som jeg skulle gå opp av hensyn til leggen. Starten ble rolig nok da vi gikk litt i kø før det løste seg opp langs Vevelstadveien. Jeg økte farten og så lenge leggen ikke protesterte, var det bare velstand. Underveis langs Vevelstadveien skulle jeg til å passere ei dame, men hun økte farten og vi fulgte hverandre side om side. “Sprekker jeg nå, så er det din skyld” sa damen med et smil og så bar det rett inn i Hestedreperen. Her begynte jeg å gå. Og til min store overraskelse, løp damen opp hele bakken. Imponerende!

Hestedreperen som ikke er ulik Nøklevannsbakken ved Rustadsaga, er bare litt lenger… puh

På toppen av bakken stod Frode og filmet. Jeg hilste i det jeg passerte og fortsatte så videre på grusvei mot Stallerud. Her i fra, fortsetter løypa i et terreng jeg liker godt. Underlaget var stort sett bra, men litt vått enkelte steder. Det gikk fortsatt greit og jeg passerte flere løpere bl.a. damen som jeg hadde snakket med før “drepern”. Om hun hadde sprukket eller ikke, vet jeg ikke, men hun sa ingen ting da jeg passerte. Straks etter kom vi ut på veien og enda en gang, hilste jeg på Frode, før jeg stupte ned “drepern” til Vevelstadveien. Her øker jeg farten og med god respons fra leggen og med oppmuntrende heiarop fra Steinar, var det bare å gyve løs på siste kneika. Jeg passerer enda noen løpere, og godt fornøyd med egen innsats, spurter jeg ned bakken og i mål. Herlig tenkte jeg og var glad for at leggen hadde holdt hele veien.


Fornøyd med gjennomført løp. (foto: Lasse Sørlund)

Jeg oppsummerer løpet sammen med Lasse før jeg rusler ned til hallen. Her er stemningen god. Jeg går litt rundt og tar noen flere bilder osv., før jeg takker for meg.


Emilie og Jan Billy var begge fornøyd med dagens løp. Emilie var heller ikke snauere enn at hun vant dameklassen for tredje gang i år . Jan Billy ble nr 2 i klassen M30-34. Gratulerer! 


Lasse fornøyd med femte plass i mål. Vinner M50-54

…og til tross for at sola var fraværende denne gangen, så var det allikevel en flott kveld på Siggerud.

Ca 6 km

36:31

Reseltater m.m., se Sportsmanden

#follotrimmen #mosjon #løp #sørmarka #trening

Flere bilder følger;

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top