Follotrimmen 4.løp – Follo Museun, Drøbak

4 juni 2014. Follotrimmen 4.løp – Follo Museum, Drøbak. Reiste i god tid denne gangen, og etter å ha parkert på anvist p-plass ute på sletta, gikk jeg mot start- og målområdet. Omgivelsene var flotte og jeg tror jeg en gang tidligere har vært her, men da som liten gutt. Ikke stort jeg husker fra den gang, men Seierstens festningsmurer husker jeg.


parkering ved golf banen

Jeg satte i fra meg sekken ved sekreteriatet som for anledningen var ved Follo Museum og gikk så litt rundt for å ta noen bilder m.m. Deretter var det tid for oppvarming. Jeg løp litt frem og tilbake samt  rundt deler av Seiersten festning. Det kjentes bra og jeg gledet meg til start. Traff så mine venner fra Sætre samt Frode som villig vekk fortalte om løypa. Synd han selv ikke kunne løpe, men med kamera ble det heller en jobb for Sportsmanden.no som fotograf.


mange spente rett før start

Det nærmet seg start og vi stilte oss opp. NK og jeg stilte oss opp nokså beskjedent , da vi tok oppstilling nesten bakerst i feltet. Været var overskyet og noen regndråper kom det, men det var helt ok. Det ble opplyst at det til tross for regn tidligere på dagen, var fortsatt tørt  i skogen, og at forholdene var gode.


straks klart for start

Vi ønsket hverandre god tur og så gikk startskuddet. I og med at vi stod langt bak, ble det noe trengsel og kø enkelte steder, men det gikk greit. Med meg foran og NK bak kom vi ut av skogen og på Gylteåsveien som var asfaltert, forserte vi flere løpere. Det var langs veien en flott utsikt mot Oscarsborg, Håøya og innover fjorden. Fra Gyltåstoppen svingte nå løypa inn i skogen og her var det noe småkupert, men for en som er vant med Østmarka, var dette intet problem.

Vi passerte 3 km og nå var det NK som lå foran. Jeg hang på som best jeg kunne, men det ble en liten luke. Farten økte og vi passerte flere løpere. Underlaget i lysløypa og ikke minst terrenget, var herlig, og det var gøy å løpe. Jeg slet med å tette luka fram til NK og hver gang jeg var nære, så rykket han igjen. Vel 1 km igjen til mål, passerte vi Frode der han stod med kamera, og så bar det videre ut på Belsjøveien. Fortsatt var NK noe foran og jeg forsøkte å øke farten ytterligere, men nådde ikke helt frem i spurten mot mål. Uansett var dette morsomt og med tiden 32:21, var jeg godt fornøyd med gjennomført løp.


flere løpere mot mål…


…og mange er ferdige med sitt løp

Vi fikk oss noe å drikke, oppsummerte løpet og så ruslet vi opp til Museumet , der jeg hadde sekken. Gutta fra Sætre sa så takk for seg, og gikk.

Etter å ha skiftet trøye, hilste jeg på “Spydebergekspressen”, Marius. Han kunne fortelle at han nok en gang tok andre plassen, men at han var fornøyd lell.  Vi var enige om at dagens løype var fin, variert og morsom. Så kom Frode som hadde vært på jobb med kamera, og vi skravlet litt alle mann. Jeg takket så for meg og satte kursen mot bilen. Her traff jeg Marcus Mauricio som jeg husket fra Bøler. Vi vekslet noen ord om løpet osv., før vi satte oss i bilen og reiste hvert til vårt.

En herlig kveld i skogen omkring Seiersten festning i Drøbak.

Ca 6 km

32:21

#follotrimmen #løp #mosjon

Resultater m.m., se Sportsmanden.no


Se mer om Seiersten festning HER:

 

 
Follo Museum – HER:

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top