Follotrimmen 5.løp, Sofiemyr

17 juni 2015. Follotrimmen 5.løp på Sofiemyr.

Huff og huff som tiden flyr!!! – for allerede er det klart for det siste vårløpet i Follotrimmen. Og denne gangen på Sofiemyr, det eneste av løpene jeg ikke tidligere har deltatt i. Løypa er jeg imidlertid ikke ukjent med siden Frode og jeg hadde en gjennomløping av denne i forrige uke. Løpet som er den lengste med sine 8 km, er kanskje den hardeste?

Jeg var ute i god tid, ruslet litt rundt, snakket med Sidsel om FT. m.m., før jeg hilste på andre kjente som Marius, Bjørn Einar, Christoffer og Karsten. Det er etter min mening, nettopp dette som er så fint med FT og dens sosiale atmosfære. Her er vi alle “vinnere”.

Været var grått og det regnet litt men, ifølge Yr, så skulle dette gi seg, og jammen fikk de rett denne gangen også!

 

 


God stemning på Sofiemyr

Det nærmet seg start og jeg stilte meg opp som vanlig litt bak i feltet. Jeg hadde fortsatt noe murring i leggen, men dette var ikke like plagsomt som før. Planen var en rolig start og så fikk man heller se an underveis. 

Klar ferdig gå sa starteren og så var vi i gang. Litt kø ble det enkelte steder, men langs Kongeveien gikk det greit. 


Kongeveien


Langs golfbanen, over plenen til Oppegård Idrettsplass

Fra idrettsplassen etter vel 3 km, tar løypa til venstre inn i skogen og følger lysløypa videre. Det er nokså kupert det første stykket, men så flater det ut og når leggen heller ikke lage noen problemer, så var det bare å nyte den videre ferd forbi Grytetjernet.


Forbi Grytetjernet

Etter Grytetjernet kommer flere “kneiker”, men det går greit og vel over Taraldrudveien og etter å ha vinket til Frode som var på oppdrag for Sportsmanden denne ganen, kommer vi ut på Fløisbonnveien. Her går det greit og jeg øker farten den siste biten, før jeg spurter over brua og i mål. 

Godt fornøyd med gjennomført løp, takker jeg for meg før jeg setter kursen hjem.

Ønsker alle Follotrimmere, en riktig god sommer:)

ca 8 km

42:37

For resultater m.m., se Sportsmanden

#mosjon #follotrimmen #trening

flere bilder følger:


 


 


 


 


 

 

  

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top