Follotrimmen 8.løp i Hvitsten

2 september 2015. Så var tiden kommet for det siste løpet i Follotrimmen for i år. Og som vanlig, går det siste løpet i vakre Hvitsten. Dessverre var ikke værgudene i godt humør denne gangen, men i følge Yr.no skulle det være opphold fra kl 18.00 til 19.00. Da var det bare å håpe at de skulle få rett. 

Fra parkeringsplassen ruslet jeg langs Hvitstenveien og allerede her, ante jeg uråd da vannet strømmet nedover både i og utenfor veien. Det var ikke bare litt vann, men mye vann. Jeg skjønte at dette kom til å bli en våt fornøyelse, men da jeg kom ned og hilste på Jan Billy og andre, så jeg at stemningen var god. 

Jeg skravlet litt med Christoffer og hans familie, før jeg tok meg en runde for oppvarming. Enn så lenge var været ok. Jeg fulgte løypa ett stykke, før jeg snudde og tok samme vei tilbake. Her traff jeg Lasse som sa han hadde vært rundt hele løypa. Og da jeg spurte om forholdene, svarte ham  <<det var værre enn jeg trodde>>. 

Med kun få minutter igjen til start, stilte vi oss opp i feltet og var så klare for start. Hva skjer? for stikk i strid med hva Yr.no hadde varslet, så begynte det å regne og typisk nok, så ga det seg ikke før sistemann var kommet i mål. 


klart for start i årets siste FT-løp

Klar-ferdig-gå sa Arvid og så var løpet i gang. Jeg hadde plassert meg litt bak i feltet med tanke på en rolig start inn mot den første bakken. Og vel oppe strakte feltet seg ut og farte økte. Etter ca 1 km tar løypa inn på sti rett inn i en bratt skråning. Vi gikk og løp om hverandre, men det var helt greit, for her var det både glatt og sleipt. En kort periode forsøkte man å unngå vann dammene, men etterhvert ga man blaffen og vasset ut i både vann og gjørme så søla skvatt. 

Det var ikke så lett å få flyt i løpet, men på veien ved Ramme gård, økte jeg farten for en “bra” avslutning. Jeg mente å huske fra i fjord, at det ikke var langt igjen, men da alle de foran meg fortsatte rett frem, tenkte jeg at løypa kunne være lagt om og jeg fulgte etter. Når sant skal sies, så var det heller ingen synlige merker på dette tidspunktet. Trolig var disse visket bort av regn og andre løpere. Vi fulgte Thomas Olsens vei videre før vi tok inn på sti. Jeg lurte på når neste skilt med 4 km skulle dukke opp, men da vi krysset Hvitstenveien for så å fortsette samme vei som vi hadde kommet, skjønte jeg at vi ett sted hadde bommet på løypa. Ja ja, tenkte jeg – dette er uansett fin trening og kanskje en forsmak på hvordan Nordmarkstraveren kom til å bli.

I og med at vi passerte mål motsatt vei, måtte vi snu og passere rett vei. Dette for at vi allikevel skulle få registrert en tid i mål. 


Etter løpet ble det noen diskusjoner men, løpt er løpt – og moro var det likevel.

I år har jeg har deltatt i samtlige løp og hver gang har det vært like gøy å være med:)  

Takk for meg:)

Resultater m.m., se Sportsmanden

#follotrimmen #mosjon #hvitsten #løpetur                                

6,9 km

40:50

Flere bilder følger:


 


 


 


 


 


 


 


En løpsglad familie er alle med i Follotrimmen


 


 


 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top