Follotrimmen 2.løp – NMBU, Ås

7 mai 2014. Follotrimmen 2.løp – NMBU,Andedammen,Ås

Var ute i god tid, grei parkering som var godt merket, og like bra merket fra p-plassen til Andedammen. I og med at jeg var tidlig ute fikk jeg også tid til å se meg litt rundt.


disse hyggelige damene sa ikke nei da jeg spurte om de kunne holde et øye med sekken, mange takk:)

Ettersom det kom flere til dammen, møtte jeg også Ole Martin, som allerede hadde vært en runde i løypa. Siden han arbeider her i nærheten, er han også godt kjent med dagens løype, så litt info om løypa fikk jeg.


fortsatt en stund til start og det varmes opp osv.

Etter å ha tatt noen bilder av den vakre dammen, var det tid for å gjøre seg klar til dagens løp. Valgte denne gangen langt, siden det var både kjølig og surt men, det regnet  ikke.

Deretter møtte jeg arbeidskollega NK, som sammen med to venner, skulle debutere i Follotrimmen. Vi løp noen runder rundt dammen som oppvarming og så stilte vi oss opp i startfeltet. Vi tok plass omtrent midt i feltet, ønsket god tur, og så gikk starten.

Vi fulgte grusvei forbi Bioforsk., så langs Fredrik A.Dahls vei til Arboretveien og langs denne passerer vi så 1 km. Det har gått greit så langt og NK hadde jeg kontakt med, der han lå ca 20-30 m foran. Etter å ha fulgt Syverudveien et stykke, tok løypa så av inn i skogen på skogsvei og sti. Her var underlaget stedvis sølete og sleipt, men stort sett var det bra. Det gikk fortsatt greit og jeg hadde et bra heng på NK som lå litt foran. Mon tro om han visste at jeg var like der bak?

Det ble endel svinger, litt opp og ned, og frem-og tilbake, og jeg lurte på om det var noe mer å se av skogen men, så passerte vi Nordskogen Arbaretum, og straks var vi ved 4 km og på grusvei. Jeg hadde nærmet meg NK og inspirert av dette, forsøkte jeg å øke farten. Jeg skjønte at han ikke visste at jeg var rett bak, og med en spurt opp siste bakken, nådde jeg ham på målstreken, godt hjulpet av overraskelsesmomentet.


Nk og jeg fornøyd med dagens løp  (foto: en tilfeldig kar)


etter løpet smaker det med drikke

Etter å ha fått noe å drikke, snakket vi om dagens løp osv., og både NK og hans venner, var godt fornøyd med sin debut i Follotrimmen.

Tok så farvel med gutta fra Sætre, og gikk deretter for å finne sekken med skifte tøy. Her traff jeg Frode og en kar (husker ikke navn). Vi snakket så litt om dagens løp m.m., så takket jeg for meg, og ruslet bort til p-plassen.

Ca 5 km

26:08

Fra Ole Martin, har jeg i ettertid fått vedlagte link med info om Nordskogen.

http://www.umb.no/statisk/ina/publikasjoner/diverse/arboretet.pdf

Tusen takk J

Se også Bildereportasje og resultater på Sportsmanden.no

#follotrimmen #mosjon #trening #løp 

flere bilder:


Andedammen i Ås

fra Sætre i Hurum for å debutere i Follotrimmen

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top