Follotrimmen 1.løp – Ski Idrettsplass

27 april 2016. Follotrimmen 1.løp – Ski Idrettspark.

“en sommer er over” lyder det fra Kirsti Sparboe i 1972, men kanskje skulle man heller endre dette til “en vinter er over” for nå er Follotrimmen i gang og da er det vår. Herlig!!

Tross lang bilkø forbi Vevelstad var jeg ute i god tid. Og etter å ha hentet startnummer for årets 1.løp i Follotrimmen, var jeg klar for oppvarming osv., men først, ble det hyggelig prat med flere kjente.

Jeg møtte også min “gamletrener” Stein fra den gang da jeg var med i Rustad IL`s Turrenngruppe. Jeg tildeler Stein litt av æren for at jeg fortsatt finner stor glede i å gå på ski og å løpe. Og mens vi skravler løper vi en runde eller to for oppvarming. 


Det varmes opp før start
 


været er ok og alt ligger til rette for en fin start på årets FT-karusell.

Klokken nærmet seg 18.00 og vi inntok våre plasser i startfeltet. God tur og lykke til sa starteren og så smalt det.


Mens Jan Billy viser tommelen opp, er Roger konsentrert. Straks klart for start.

Herlig tenkte jeg og satte avsted. Etter en runde inne på Idrettsplassen bar det ut “maratonporten” og videre langs Idrettsveien. Jeg kom greit i gang og fulgte pent med i strømmen av ivrige løpere og mosjonister. Mine ambisjoner for årets FT-løp er øvre halvdel av resultatlisten for M55-59.


Ut porten og videre langs Idrettsveien. (foto: Trond T.Hansen / Sportsmanden.no)

Innen vi kom ut på Kjeppestadveien hadde feltet strekt seg godt ut. Og her langs veien var det litt vind i mot, men bedre da vi tok av og fortsatte på grusvei mot Drømtoprjordet. Her svinger løypa til venstre opp mot Idrettsveien. Denne gangen lot jeg meg ikke lure av at man ser langt frem og oppover, men konsentrerte meg heller om å holde trykket oppe og da vi svingte inn Idrettsveien, fikk jeg øye på ryggen til både Karsten og Stein.

Straks etter å ha passert Idrettsparken tar løypa til venstre inn Gymnasveien. Jeg forsøker å øker farten for å nærme meg disse, men i det jeg passerer Ski Vgs, forsvinner disse i skogen og ut av syne. Jeg hadde forøvrig mer enn nok med å holde farten oppe og vel gjennom skogen og ut på gangvei, var det bare å spurte det man orket mot mål. Godt fornøyd med gjennomført løp ruslet jeg rundt for å nyte atmosfæren. Stemningen var god og det var gøy å være i gang igjen.


God stemning etter løpet


her oppsummeres løpet osv.


Stein som er førstereis i FT, er fornøyd med gjennomført løp

Dette var mitt tredje FT-løp her i Ski og som en “klokke” skiller det kun 9 sek. Denne gangen ble det kun 3 sek bak pb. Jeg oppsummerer løpet med Stein, Joar og andre, før Frode og jeg som de siste rusler til p-plassen ved ishallen. En flott dag på Ski Idrettsplass.

Ca 5 km

24:31

Resultater m.m., se SPORTSMANDEN

#follotrimmen #mosjon #løpetur #trening #løp

Flere bilder fra målpassering følger. Litt dårlig bildekvalitet men men…

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top