Follotrimmen 2.løp – NMBU, Andedammen Ås…

03 mai 2017. Follotrimmen 2.løp NMBU, Ås

Det er alltid trivelig her på NMBU i Ås når <<vårens vakreste eventyr i Follo>> kommer på besøk med “Follotrimmen” da 2. løp går nettopp her. Været er strålende og det glitrer i Andedammen – faktisk en smak av sommer.

Jeg rusler litt rundt, tar noen bilder, snakker med kjente osv., før jeg tar meg en runde for oppvarming. Det var mange som løp rundt omkring og noen hilste jeg på i farten.


Oppvarming langs Syverudvein

Tilbake ved Andedammen treffer jeg Stein min gamletrener fra Rustad IL . Vi skravler litt om før og nå mens vi går til start. Og her ved Smia, var det mye folk på plass og enda flere på vei, faktisk er det så mange etteranmeldelser, at starten blir utsatt med 10 min.


Kåre og Stein diskuterer dagens taktikk.

Nå er det 2 minutter til start ropte Arvid. Stein og jeg ønsket hverandre god tur og lykke til før vi fant våre plasser. Han trakk fremover i feltet mens jeg ble stående litt bak i feltet.


Straks klart for start. 

Klar ferdig gå og så var vi i gang. Det gikk rolig opp Smiebakken og forbi Ås kirke. Deretter flater løypa ut og langs Kirkeveien – Syverudveien strakk feltet seg ut. I og med en rolig start forserte jeg nå fremover i feltet før løypa tok av fra Syverudveien og inn på skogsvei. Her er underlaget bra og det går greit videre.

Etter ca 2,5 km vender løypa mot nordøst og vel oppe den første kneika snur løypa mot sør. Stedvis møter vi andre løpere som kommer motsatt vei, men etter en kupert sløyfe rundt om i Nordskogen, var det vår tur til å komme motsatt vei. Vel ute av skogen følger vi på rad og rekke langs Fredrik A.Dahl vei til Åkerbakkveien. Og i motsetning til sist gang i fjor, løper jeg opp trappa denne gangen. Langs Universitetstunet spurter jeg som best jeg kan i mål. Godt hjulpet av de som heiet.

Jeg var fornøyd med gjennomført løp der jeg underveis hadde en god progresjon, men dette til tross, ble tiden dårligere enn forventet. Men hva gjør vel egentlig det? – fornøyd er jeg jo uansett og det er moro å delta.


God stemning etter løpet

Jeg nyter atmosfæren og den gode stemningen, skravler litt med kjente og ukjente før jeg takker for meg og rusler til parkeringsplassen – en herlig sommerlig ettermiddag i Ås.


Andedammen med Smia i bakgrunn

Ca 4,8 km

26:03

Resultater m.m., se Sportsmanden HER:

Se mer om Arbortet Nordskogen i Ås;

#follotrimmen2017 #runforfun #mosjon #trening #løpetur #turogtrening

Flere bilder følger;


Godt humør og god stemning før start


Ås kirke er en sognekirke for sognet Ås i Ås, og prostikirke i Søndre Follo prosti. Kirken er en langkirke som ble oppført i 1866-67, med innvielse i 1867.

Flere bilder fra mål følger:

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top