Sandvika – Leangbukta – Kyststien……

27 april 2017. Fra SBC-bygget i Sandvika fulgte jeg Jongsåsveien et stykke før jeg fortsatte langs Sandviksveien, Billingstadsletta og Fekjan til Holmen. Været var ok, litt skarp luft og derfor beholdt jeg jakke på, men ellers fine forhold.


Langs sjøen i Leangbukta

Jeg fortsatte langs Slemmestadveien og videre innover i Leangbukta. Det glitrer i sjøen og jeg nyter turen langs vannet. Innerst i Leangbukta skulle det være en Kyststi som skulle gå utover Løkeneshalvøya  til Konglungen via Kariskjær badeplass. Jeg surret litt med å finn rett sti, men da jeg fant en påle med blå topp, var det bare å sette avsted. Forholdene var gode og det gikk raskt videre.


Kyststier i Asker og Bærum

Utsikt fra Kariskjær badeplass, en vestvendt badeplass i Leangbukta rett ovenfor Hvalstrand bad.

Fra Kariskjær følger jeg kyststien videre gjennom Løkenesskogen et stykke før jeg fortsetter langs Gml.Konglungvei den siste biten frem til brua ved Konglungen.


Konglungen sett fra Gml.Konglungvei

Etter en rask pause med mat (nøtter) og drikke, tar jeg Konglungveien til Spireadammen hvor jeg svinger til venstre inn Løkenesveien. Denne følger jeg gjennom Løkenes gård og over Munkelia før jeg er tilbake på Konglungveien. Fra Vettre tar jeg Slemmestadveien videre og straks er jeg ved Leangbukta. Og her i fra, tar jeg samme vei tilbake til SBC-bygget som jeg kom. En fin tur langs landevei- og særlig fin, var kyststien på vestsiden av Leangbukta.

Ca 22,5 km

2:23

#kyststien #mosjon #trening #budstikka #turogtrening #løpetur #runforfun

Flere bilder fra samme tur;


Kyststien fra Kariskjær gjennom Løkenesskogen til Konglungen


Veikryss i sørenden av Spiradammen


Utsikt fra Løkenesveien mot Spirabukta


Løkenesveien mot Løkenes gård

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

3 thoughts on “Sandvika – Leangbukta – Kyststien……

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top