Fullført Adventstrimmen med minst 100 km – Mission completed

17 desember 2020. I og med at jeg har et mål om å løpe minst en halvmaraton i måneden og at jeg er påmeldt Run4life Adventsløpet 2020 med minst 100 km (mangler 25,2 km) skulle jeg denne gangen forsøke å slå to fluer i en smekk.

Fra Haraløkka fulgte jeg Bølerlia og Utmarksveien til Generalen og videre langs denne til Eterveien. Det var fremdeles mørkt da jeg satte avsted, men det er helt ok bare man er godt synlig for andre. Jeg følger Eterveien til Østensjøven og videre langs denne til Abildsø-krysset. Her tar jeg til venstre inn Enebakkveien og deretter over E18 før jeg går opp Griser`n.

Vel over toppen følger jeg Glimmerveien, Langbølgen, Mikrobølgen til Kaptein Oppegaards vei før jeg tar inn Freidigveien. Det er en stund siden sist jeg var her og det er lett å gå i surr, men da jeg kommer til Linbäckveien er det strake veien ned til Ekebergveien. Her svinger jeg til venstre mot Nordstrand og Sæter.

 

Nordstrandkrysset -1962 (oslobilder.no)

Fra Nordstrand/Sæter var planen å ta ned Nordstranveien et stykke før jeg skulle ta inn Rosendalsveien, men denne klarte jeg og passere og dermed ble det til at jeg tok Åsdalsveien videre til Ljabruveien. En vei jeg ikke har løpt før, men alltid gøy med nye veier.

Jeg tar Herregårdsveien nedover et stykke før jeg krysser Mosseveien på gangbru. Høyre eller venstre tenkte jeg mens jeg var på brua – for jeg skulle rundt Ljanskollen via Hvervenbukta – det ble til venstre på en fin gang- og sykkelvei. Denne følger jeg mot Hvervenbukta et stykke før jeg tar Gamle Mossevei videre rundt på den andre siden av bukta.

 

Hvervenbukta og Anne på Landet

 

Herfra tar jeg turvei langs vannet forbi <<Anne på landet – Hvervenbukta>> og en runde rundt Ljanskollen. Sikten var ikke særlig god da det var både tåke, yr og etterhvert regn, men det må man tåle og så lenge man ikke fryser, er det ok.

 

Sloreåsen

 

Etter en runde rundt Ljanskollen var jeg tilbake i Herregårdsveien hvorfra jeg tok turvei forbi Ljan Idrettspark og opp til Sloreåsen. Vurderte å ta til venstre her, men valgte å ta turvei videre over jernbanen og ned til Nedre Prinsdalsvei og Hauketo.

 

Nedre Prinsdalsvei – Hauketo

 

Jeg krysser Nedre Prinsdalsvei på gangbru før jeg følger turvei videre langs Gjersrudbekken til Klemetsrud. Ettersom det her stiger jamt og jeg nærmer meg 19 km er jeg veldig fornøyd med at jeg løper hele veien opp til Klemetsrud.

 

Skulleruddumpa med Leirskallen i bakgrunn

 

Herifra tar jeg gangvei til Brenna og Dal før jeg følger Vinterveien ned til Skulleruddumpa. Jeg går deretter opp Skullerudbakken før jeg løper videre til Skullerudveien hvor jeg svinger til høyre. Straks etter følger jeg Generalen hele veien frem til Bøler skole hvorfra jeg tar turvei opp bakken forbi “Snapper`n” til Haraløkka.

Well done! 100 km i Adventstrimmen i boks

 

Og før jeg avslutter turen tar jeg en sving rundt p-plassen for deretter å løpe inn “lysportalen” til Haraløkka BL.

Ca 26,5 km

2:55

Se tur på Strava HER:

Flere bilder fra samme tur;

 

 

 

 

Her bor jeg like der borte til høyre omtrent der det lyser…

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top