Østmarka; Med kamera rundt Nøklevann en tidlig morgen….

Jammen var det ikke Kong Vinter som var kommet på besøk i Østmarka – og jammen var jeg den første til fots rundt Nøklevann da jeg en tidlig morgen skulle rundt vannet. Riktignok var det en som hadde syklet samme vei, men det var ingen andre synlige fotavtrykk etter oss på to ben. Her var det bare å nyte flotte omgivelser. Herlig!

 

Fra Haraløkka mot Rustadsaga
Stille og rolig på Rustadsaga Sportsstue

 

Fra “Trekanten” tar jeg en tur over Ødegårdsletta til Ødegården.

 

Ved siste lyktestolpe på Ødegårdsletta
Ødegården – Østmarka

Etter å ha vært Ødegårdsletta frem og tilbake fortsetter jeg i lysløypa langs østsiden av Nøklevann. I det jeg kommer ned bakken ved Bremsrud ser jeg at det er blitt dratt noe over veien. Tydelige spor etter Børre bever som har vært på jobb i løpet av natten. Kanskje den er her enda tenkte jeg og skulle til å fiske frem kamera for et bilde, men akkurat da plasket Børre i vannet så jeg skvatt minst en meter til værs. Hehe din luring sa jeg, men noen bilde ble det ikke. Uansett var det en artig opplevelse.

 

Sarabråten

Fra løypekryss i Nordenden av Nøklevann tar jeg en tur opp til Rundtjern med retur samme vei. Her ved Rudtjern var det faktisk flere fotspor og dermed var ikke jeg den første ved tjernet.

 

Rundtjern

Jeg passerer Korketrekkeren, Østmarksetra og Ulsrudvann før jeg tar inn lysportalen til Haraløkka Bl.

 

Haraløkka Borettslag

En herlig og frisk morgentur rundt Nøklevann. Takk for følget 🙂

Ca 11,5 km

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top