28 august 2013 Vestmarka

 

Trim i arb.tiden. Av forskjellige årsaker, var det kun jeg som stilte for tur i dag. Jeg fulgte gangvei langs Sanvikselva og Skuiveien videre forbi Kirkerud og frem til Skui Idrettspark. Jeg tar et foto av idrettsplassen og finner så en lysløype som jeg følger videre. Det var svært bratt i starten, men etter å ha krysset Gml.Jarenvei ble terrenget mye lettere og med flott utsikt mot Stovivannet, var det bare å nyte turen.


Skui Idrettspark

Løypa krysser så Jordbruveien og går parrarelt med denne opp til Jordbru. Svært bratt var det også, så det ble rask gange det meste av veien. Vel oppe og etter å ha snakket med en kar om videre vei, fortsetter jeg i lysløypa langs skytebanen og rett mot fjellet.


Jordbru. Skytebanen til høyre for lysløypa

Løypa svinger så til venstre og i lett terreng og på mykt underlag, følger jeg løypa fram til vei på oversiden av Asker og Bærum Vannverk. Her tar jeg til venstre og er starks nede på Kattås. Følger så Vestmarkveien, Gml.Tanumvei, Slependveien og langs Sandvikselva til Sandvika og skattens hus. En flott tur i flott løype mellom Skui og Vestmarkseter/Kattås.


Ved Kattås   (gnl bilde)

Ca 18 km

 

1 t 46 min. 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top