Ulsrudvannet rundt (UVR)

UVR  – 6 løp. Jeg var ute i god tid med å hente startnummer og etter en prat med Arnfinn og andre, ble jeg med Trond Inge og to andre karer for en runde i løypa. Etter mye flott vær den siste tiden var nå løypa tørket godt opp, og jeg tenkte at det i dag kunne det være mulig og forbedre egen pers som er 15:02.

 

Fra det røffe partiet av løypa, opp steinrøysa…..

 

..og fra det enklere litt før mål

God stemning før start, innbytterbenken var det en som sa

Med 59 stk til start, ble det fellesstart for alle. Jeg stilte meg opp bak ryggen til Ole Kristian og var klar for start. Planen min var å holde denne ryggen lengst mulig da han som regel er under 15 min på runden.

Klart for start UVR – 6 løp (foto: Per Inge Østmoen)

Kl 18.00 gikk starten og de i fremste rekke styrtet avsted. Det gjorde også Lina Eikenes Hvamstad, som lenge holdt følge med de raskeste herrene og som til slutt ble vinner av dameklassen på ny pers. med tiden 11:42. Jeg imidlertid, konsontrerte meg om ryggen til Ole Kristian og passet på at luka fram ikke ble for stor. 

Det gikk greit opp steinrøysa og over bekken. I bakken tok jeg innpå og innen vi var oppe, var jeg hakk i hæl. I det lettere partiet som fulgte bet jeg meg fast, og fulgte greit med selv om farten var høy. Vel over “kloppene” forsøkte jeg å øke farten ytterligere, men da svarte ham ved å rykke og han fikk straks en luke jeg ikke klarte å tette. 

Jeg hadde nå mer enn nok med å holde egen fart oppe og med Ole Kristian ca 10-15 sek foran, spurtet jeg mot mål som best jeg kunne. En rask titt på klokka, viste at jeg at jeg hadde sneket meg under 15 min med noen små sekunder, og at ny pers var et faktum med tiden 14:56.

Mange takk til deg Ole Kristian for drahjelp underveis. Jeg takket for meg, og godt fornøyd med at et mål var nådd og en barriere brudt, avsluttet jeg med en runde i Blindløypa.

For resultater m.m. Se link:

http://www.bif-friidrett.n o/index.php/news/681/58/Ulsrud vann-Rundt-6-lop-29-august

#ulsrudvannetrundt #uvr #østmarka #oslomarka #mosjon #løp

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top