Ulsrudvann rundt (UVR)

13 september 2014. UVR 8.løp, det siste for denne gang og mitt andre for året. Jeg startet også denne gang med oppvarmingen først. Fra Haraløkka til grusbanen, så sti opp til Ulsrud og vei bort til start og mål for å hente starnummer. Her snakket jeg litt med Arnfinn og noen til, før jeg fortsatte med oppvarming litt frem og tilbake. Her treffer jeg Trond Inge som til tross for sine vondter her og der, bare måtte ha med seg årets siste UVR. Vi snakket litt om det som har vært av løp og det som kommer, samt at jeg fikk noen tips for lørdagens maraton i Oslo.


mange som er litt spente før start…

Det nærmet seg start og vi gjorde oss klare. Jeg stilte meg opp bakerst denne gangen. Klar ferdig gå sa Arnfinn, og så var vi i gang.

Raskest ut var Steffen Sæterhagen Paulsen – Team Oslo Sportslager som også var første mann i mål på tiden 10,15. Blant jentene var det nær sagt som vanlig, Lina Eikenes Hvamstad – Rustad IL, som var den raskeste med tiden 11,52. Gratulerer.

For egen del ble det en litt trøblete start der jeg nær tråkker på to stykker som i sin iver hadde gått overende, men det gikk greit og vi kom oss alle vel av sted. På vei opp mot p-plassen ved Østmarksetra, får jeg øye på ryggen til TI og stusser litt over at han er så langt bak, men det sporer meg til ekstra innsats da jeg forsøker å komme enda litt nærmere. Det gikk greit opp steinrøysa, over brua og opp neste bakke. Jeg forsøkte å øke farten for å nærme meg TI og det synes jeg at jeg gjorde, men i det beste partiet etter kloppene, forsvant han og jeg fikk heller konsentrere meg om å fullføre løpet på en grei måte. Jeg spurtet i mål som best jeg kunne og var fornøyd med egen innsats.


vel i mål  oppsummeres løpet….

Jeg takket så for meg og tok deretter en ny runde, men motsatt vei denne gangen, og så ned til grusbanen og Haraløkka. Avslutter med stigningsløp.  

Mange takk til Bøler IF Friidrettsgruppa for årets UVR:)

Ca 7,4 km

 Resultater her:

#østmarka #mosjon #trening #stiløping #uvr

flere bilder før og etter start;






 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top