Nøklevann rundt 2010

              Nøklevann Rundt 2010

 

Den 29. utgaven av Nøklevann Rundt ble avviklet under optimale løpsforhold, i kjølig, vindstille og overskyet høstvær uten nedbør. Tilsammen var det 528 løpere, og dermed ny deltagerrekord.

 

Etter en runde i Blindløypa (2 km) med noen stigningsløp samt noen runder på grusbanen, var jeg klar får årets NVR som skulle starte 14.05 og jeg stilte meg opp et stykke bak i startfeltet. Her traff jeg Ingrid (tidl kollega som bor på Bøler) som skulle være med for første gang.

 

Vi ønsket hverandre god tur før startskuddet smalt. Det gikk tregt i starten, men bedre opp Østmarkveien og over p-plassen der feltet nå hadde strekt seg ut. Jeg valgte å ta det pent fra start og synes det gikk greit. Passerte noen løpere opp bakken til Sarabråten og kikket på klokken ved passering av 3 km som viste 16 min. Her fant jeg meg en plass i en liten klynge der det gikk passende fort.

 

I bakkene gikk det bra og jeg løp noe ifra klynga. På toppen stod Terje (nabo og kollega) og heiet. Han slo følge et stykke, over neste bakketopp og frem til drikkestasjonen på Bremsrud. Ønsket meg god tur videre og takket for seg. Jeg hadde med egen drikke og passerte derfor drikkestasjonen og fortsatte så i samme tempo.

 

I den neste bakken gikk jeg opp og ble tatt igjen av den samme klynga. Over toppen og videre forbi varmestua på Fjellstad holdt vi igjen følge, og nå bar det utfor ned til Holet. Ble noe fraløpt nedover men tok det igjen opp forbi hestehagen frem til Rustadsaga. Her var det en del folk som stod og heiet og det var oppmuntrende. Jeg gikk opp Rustadsagabakken og over toppen var det “bare” resten igjen. Etter en liten utforbakke gikk det greit videre og Stein (Team-Paulsen) kunne opplyste at klokka viste ca 46-47 min.

 


Sletta ved Skredderløkka før P-plassen på Haraløkka

 

Jeg tok sikte på to løpere som lå litt foran og litt forbi bommen, passerte jeg disse to samtidig som jeg så kone og datter der de stod og heiet. Nina knipset knipset bilde i det vi kom inn på Haraløkka.

 


Haraløkka og  straks i mål

 

Jeg forsøkte å øke farten mot mål og synes det gikk brukbart og holdt unna får de rett bak. I mål viste klokka 52.06 og det var ny pers. Fikk en flott “plett” med motiv fra Østmarka – Nøklevann for fullført løp. Alt i alt, var jeg godt fornøyd med gjennomført løp. Takk til Bøler IF for et flott arrangement.

 

 

Ca 9,7 km

 

52,06

 

#nvr #nøklevannrundt #østmarka #oslomarka #mosjon #turogtrening

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top