OBOS Fornebuløpet – 2019

28 mai 2019. I og med at det nå var en pause i løpskarusellen Follotrimmen passet det bra å være med på OBOS Fornebuløpet som er et midtukeløp – kanskje Norges største?

 

Kollega og klubbkompis Per Magnar og jeg dro rett fra jobb i Sandvika til Telenor Arena og Fornebuløpet. Han for første gang mens jeg skulle være med for andre gang. Vi var ute i god tid, fikk en grei p-plass og så bar det rett til Telenor Arena hvor vi skulle hente startnummer osv., for fredag kveld, hadde jeg fått følgende melding fra OBOS Fornebuløpet;

Gratulerer Arvid, du er trukket ut som vinner av en OBOS Fornebuløpet t-skjorte. Premien vil ligge klar i hallen på Telenor Arena”.

 

    

Dette var moro svarte jeg og tusen takk for fin t-skjorte 🙂

 

 

Ny deltakerrekord for OBOS Fornebuløpet – 2019

 

 

Det var mye folk både inne og utenfor hallen, men stemning var god. Vi rusler litt rundt og nyter atmosfæren før vi tar oss en runde rundt hallen. Her treffer vi Trond Inge som skulle løpe 5 km. Vi veksler noen ord før vi ønsker god tur og lykke til.

 

Fra start på 5 km

 

 

Fra starten på 5 km, 1 pulje

 

 

Vi får med oss starten på 5 km der den ene puljen etter den andre setter avsted før vi tar en tur for oppvarming i den første delen av løypa (1 km). Deretter returnerer vi til hallen og her treffer vi klubbkompis Steinar som var ferdig med sitt løp. Han fortalte at det var litt vind underveis men, at han var brukbart fornøyd med sitt løp.

 

Steinar etter sitt løp i Fornebuløpet – 5 km

 

 

Deretter var det vår tur da vi skulle løpe 10 km. God tur og lykke til sa vi før Per Magnar stilte seg opp i pulje 5 og jeg midt i pulje 6. Og mens jeg ventet på startskuddet, tenkte jeg på løpet i fjor som ble varmt og tøft men, slik jeg husket løypa, så var denne bra.

 

OBOS Fornebuløpet 10 km pulje 6 (51-55 min)

 

Tretti sekunder igjen var det en som sa og like etter smalt startskuddet. Puljen satte seg i bevegelse og så var vi igang. Om jeg hadde noen plan for løpet så måtte det være å holde så jamn fart som mulig underveis. Den første biten rundt Telenor Arena gikk greit og deretter følger vi gangvei videre forbi Telenor og Statoilbygget til Rolfsbukta. Det var litt kald vind i mot, men egentlig ikke sjenerende og det går forholdsvis lett videre langs Rolfsbuktveien.

Straks etter Hundsund skole på vei mot drikkestasjonen ved Fornebu S. (3,9 km), begynner å regne. Først bare noen dråper, men så pøser det ned og akkompagnert av buldring fra oven, ble det en våt fornøyelse. Heldigvis ga dette seg nokså raskt og da vi svingte inn på gruspartiet var alt bare fryd og gammen. Løypa på Kyststien er smal og det er ikke så lett å ta seg forbi der vi følger hverandre på en lang lang rekke.

Både løypa og omgivelsene er fine og jeg nyter dette underveis. Ved passering 7 km (drikkestasjon) følger løypa Oksenøyveien før den vender mot Nansenparken. Det var omtrent her jeg fikk det litt i fjor, men nå føltes det bedre og jeg forserer stadig løpere.

 

Den gamle rullebanen på Fornebu er forvandlet til Nansenparken – en park for rekreasjon på Fornebu i Bærum. Navnet kommer av at Fridtjof Nansen bodde like ved og at hans sønn Odd Nansen var arkitekten som tegnet Fornebu lufthavn.

 

Etter en runde i Nansenparken er det rake veien videre forbi det gamle flytårnet til Telenor Arena og mål. Jeg øker farten den siste biten før jeg til heiarop fra Per Magnar, spurter i mål.

 

Vi er begge godt fornøyd med fullført løp

 

Godt fornøyde begge to med fullført løp og atpåtill ny pers (9 sek) for min del og flott medalje om halsen, takket vi for oss. OBOS Fornebuløpet kan virkelig anbefales som et løp du må ta.

 

ca 10 km

53:02

For resultater m.m., se Sportsmanden

Flere bilder følger;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top