2 september 2013 Østmarka – Fri-Elvåga rundt inkl Igletjern

 

Fra Haraløkka til Mariholtet og over demningen. Her tar jeg blå sti opp til Elvågaveien og så langs denne ca 100-150 m. Tar så sti til venstre som går rett opp skrenten til grusvei på oversiden dvs., lysløypa mellom Vallerud og Mariholtet. Følger denne videre frem til løypekryss ved Igletjern. Her tar jeg løype til venstre mot Elvågaseter. En flott løype jeg kun har gått på ski. Underlaget var bra og straks var jeg fremme i løypekrysset ved Elvågaseter/Bjørndalen. Tar grusvei til venstre, krysser Ellingsrudbekken på trebru ,og så langs veien til Mariholtet. Her i fra til Haraløkka, følger jeg grusvei (lysløype) via Sleppa,Sarabråten og Ulsrud. 


Rød løype fra Igletjern til Elvågaseter

 

Ca 17,3 km

 

1 t 51 min

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top