Ulsrudvannet rundt (UVR)

UVR – 7 løp. Var tidlig ute denne gangen også, men startet med oppvarming først denne gangen. Tok derfor en runde i Blindløypa, langs vannet på nedsiden av Sørli og så på diverse stier. Jeg kom innpå løypa omtrent der kloppene ligger. Her traff jeg Trond Olav som var ute og merket løypa. Sammen fulgte vi løypa tilbake mot start/mål, mens vi pratet om Østmarka før-og nå.

Fikk på meg et startnummer og etter å ha pratet med Ingrid og Trond Inge, var det straks klart for start. Med 73 deltakere til start bled det også denne gangen felles start for alle. Forholdene var også denne gangen gode, litt overskyet, men ellers ok.


Fra start, UVR 7 løp   (foto: Per Inge Østmoen)

Kl 18 gikk starten og som vanlig ble jeg hengende noe etter da feltet raskt strakk seg ut. Helt der fremme imidlertid, var Lina Eikenes Hvamstad – Bøler IF Friidrett, som nok engang satte ny pers med tiden 11:30 da hun var raskeste jente/kvinne i mål. Av herrene var det denne gangen Steffen Sæterhagen Paulsen – Bøler IF Friidrett, som var raskest med tiden 10:07.

Jeg selv ble liggende litt i “ingenmannsland” da jeg ikke hadde noen rygg eller noen rundt meg, men etter å ha krysset bekken og med oppmuntrende tillrop fra gamle Oppsal veteraner (Pål Bye, Roger Hverven, Geir Røse og noen jeg ikke husker ved navn) gikk det bedre. Jeg tok innpå noen av de foranliggende, og på vei inn til mål passerte jeg også noen av disse. Fornøyd med gjennomført løp og til tross for at jeg var nedpå en gang (ingen skade), var tiden 15:25 ok.

Etter løpet snakket jeg med flere og der i blant en fornøyd Trond Inge, som kunne fortelle at det gikk fortere enn sist, selv etter en rolig start.  

Jeg takket for meg, tok en runde i Blindløypa og så hjem.

Se resultater m.m. her: http://www.bif-friidrett.no/

#ulsrudvannetrundt #uvr #østmarka #oslomarka #mosjon #løp 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top