Nøklevann rundt 2012

6 oktober

 

NVR 2012 (Nøklevann rundt) høstens vakreste?? I sin vane tro, skinner sola fra en skyfri himmel og det er helt vindstille. En perfekt dag for NVR. Ny deltakerrekord var det også da ca 800 stk hadde funnet veien til Haraløkka fordelt på de forskjellige distanser.

 

Jeg var nede på løkka ca kl 12 og hentet startnummer for meg og NK. Det var da litt kjølig men ellers veldig flott, og dette ville bli en flott dag. NK som kommer fra Sætre i Hurum, skulle komme noe senere og ca kl 13 fikk jeg melding om at han var ankommet.

 

Sammen gikk vi ned på løkka hvor det nå var blitt mye folk og vi tok oss en runde i Blindløypa for oppvarming. Kroppen kjentes bra og jeg gledet meg til å komme i gang.

 

Starten var denne gang trukket noe tilbake langs grusbanen pga noen mindre justeringer for Korketrekkeren samt ny trase mellom Bjerke (Bjerke var i sin tid en cafe med servering i hagen) og Ulsrud.  Det var også puljeinndeling etter forventet sluttid, 3 puljer i alt. NK skulle starte i pulje 1 og jeg i pulje 2. Vi ønsket hverandre lykke til og god tur.

 


Klokka 14.05 gikk stratskuddet for første pulje 1 og ca 2 min senere var også pulje 2 i gang.

(foto Per Inge Østmoen)

 


Med start nr 80, kom NK greit i gang…. (foto T.Nilsen)

 

Det gikk greit fra start og vel over plenen og ut på grusvei, var det bare å følge på. Løypa kjenner jeg svært så godt etter mange runder rundt vannet men om det er noen fordel, tja si det??

 


…og her er jeg også kommet godt i gang.     (foto T.Nilsen)

 

Fant en bra rytme (om det er mulig i en så kuppert løype), og var tilfreds med å passere Sarabråten på snaut 16 min. Her i fra og videre, liker jeg løypa godt og synes det gikk bra. Ned Sleppa gikk det greit og jeg ble heller ikke fraløpt av så mange som før og jeg var fornøyd.

 

Hver kilometer var godt merket og etter litt opp og litt ned, kom vi frem til Bremsrud og drikkestasjon. Denne passerte jeg imidlertid uten å ta noe drikke og ikke lenge etter var vi på vei opp lille Fjellstad. Jeg kortet inn steget og holdt det i gang til toppen var nådd og så passerte vi Fjellstadbakken.

 

Videre gikk det greit og nedover bar det mot Hullet, så til høyre opp forbi Løkken, Hestehagen og frem til Rustadsaga.

 

For andre året var det spurtpris opp Rustadsagabakken og som i fjor, hadde jeg ikke til hensikt å ta denne… det fikk andre ta seg av. Jeg satset på å løpe jevnt opp hele bakken, og det synes jeg gikk brukbart tross noe sikk sakk da det var mange som gikk. Vel oppe og over toppen, var jeg fornøyd med egen prestasjon. Godt hjulpet med tillrop fra flere kjente som sto langs løypa i bakken. Terje som stod på toppen heiet og viftet med mameraet, så det var bare å smile pent.

 


NK på vei opp Rustadsagabakken      (foto T.Nilsen)

 


Her er jeg straks oppe….                        (foto T.Nilsen)

 


..og nå er det ikke langt igjen til mål             (foto T.Nilsen)

 

Vel over toppen og ned bakken mot Skredderløkka passerte det en kar og jeg hang meg på ham. Det gikk greit å ligge bak og da vi passerte bommen sa karen at han ikke hadde mer å gi og vinket meg forbi. Jeg svarte at jeg heller ikke hadde så mye igjen og ble liggende bak. Da det gjennsto ca 300 m klarte jeg allikevel å øke farten og passerte både ham og noen til før målgang.

 

Her traff jeg NK som hadde kommet i mål litt føre meg og med en flott medalje om halsen som bevis på fullført løp, var jeg fornøyd med eget løp mens NK ikke var helt fornøyd med sitt løp.

 

Jeg fikk tiden 51,33 som ikke var langt fra pers (51,03), og var godt fornøyd. Alt i alt, var vi begge enige om at dette hadde vært en flott dag og artig med så mange deltakere.

 

Mange takk til Bøler IF for flott arrangement.

 

          Se www.bif-friidrett.no for resultater m.m

 

Ca 9,7 km

 

51:33

 

#nøklevannrundt #nvr #mosjon #løp #running #østmarka #oslomarka

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top