Haraløkka – Nordstrandkrysset – Ekeberg – Ryen…..

15 juli 2019. Siden jeg nylig har mottatt gavekort fra arbeidsgiver for 40 års tjeneste i etaten og at jeg har brukt noe av dette til nye sko – Hoka One One Clifton 5, var det nettopp disse jeg skulle teste denne gangen. Da fikk det heller være med stiløping i marka siden disse skoene er best egnet til et hardere underlag. Hun som ekspederte meg i butikken var litt morsom da hun påsto at jeg med disse kunne “fly” minst 5 min. raskere på 21 km. Nåja svarte jeg – så enkelt er det nok ikke, men det kan nok kanskje føles slik (hehe).

Fra Haraløkka fulgte jeg Bølerlia til Nøklevann skole og ned “skolebakken” til Rustadsaga før jeg tar Generalen til Skullerud. Skoene kjennes bra, men jeg flyr ikke – tenkte jeg mens jeg fortsatte ned Skullerudbakken til Skulleruddumpa.

Jeg kobler inn krabbegiret og løper opp Nordstrandveien som denne gangen ble både varm og lang, men straks over toppen, er alt ok. Jeg tar noen slurker vann før jeg fra Sæter/Nordstrandkrysset fortsetter langs Ekebergveien.

Det går forholdsvis greit, men kjenner at kroppen liksom er i feriemodus og noen bakker går jeg opp mens jeg stadig drikker litt vann. Jeg passerer Bekkelaget skole på oversiden og deretter Bækkelagshallen før jeg kommer ut på Ekebergsletta.

 

Ekebergveien – Ekeberg

 

Gangvei over Ekebergsletta til Ekeberg skole og Simensbråten

 

Jeg følger grusvei over sletta forbi Ekeberg skole til Simensbråten hvorfra jeg tar Vårveien videre til Ryen og deretter gangvei til Bryn hvor jeg krysser E6. Her går jeg opp til veikryss hvor jeg svinger til venstre inn Toftdahls vei.

 

Toftdahls vei

 

Fra Harry Fetts vei tar jeg Granhekkveien til Østensjøvannet og Østensjøveien før jeg går opp bakken forbi Skøyenåsen skole til turvei på baksiden av Oppsal sykehjem. Her i skyggen fra busker og trær nyter jeg noen minutter før jeg fortsetter langs Østmarkveien og Generalen. Jeg går opp Olav Nygårds vei et stykke før jeg løper den siste biten hjem over Haraløkka.

Og hvordan var skoene? Skoene satt som et skudd. Og selv om jeg ikke fløy avsted, så føltes det slik 🙂

Se tur på Strava HER

Ca 15,8 km

1:39

#trening #løpetur #mosjon #hoka #turogtrening #treningerbestute

Se flere bilder fra samme tur;

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top