Sportsmandens Løpskarusell løp.2, Sandvika – Bestumkilen – t/r….

17 juli 2019. Selv om det fortsatt er noen dager til ferie er liksom kroppen i feriemodus, men allikevel, måtte TS-trøya luftes. Som trim i arb.tiden. hadde jeg tenkt en tur/retur Sandvika – Lysaker, men underveis, ble dette endret til et løp i Sportsmandens Løpskarusell – mitt løp nr. 2.

 

Gamle Drammensvei

 

Fra SBC-bygget fulgte jeg veien langs Engervannet et stykke før jeg tok inn Halvorsens vei. Det var litt ømme bein i starten, men bedre etter hvert som jeg i tur og orden fulgte Gamle Drammensvei, Høvikveien, Snoveien, Peter Loranges vei, Jernbaneveien, Nyveien og Marstrandveien til Lysakerelva ved Lysaker st. Hele veien har jeg holdt meg til venstre for jernbanen da planen var retur på motsatt side, men først, skulle jeg en tur rundt Vækerøparken ved Bestumkilen. Og her forteller bilder mer enn ord….

 

Her ved Bestumkilen vender jeg for retur Sandvika via Vækerøparken

 

Langs brygga ved Maxbo på Vækerø starter Kyststien mot Lysaker via Vækerøstranda og Sollerudstranda

 

 

 

Sollerudstranda

 

Det var herlig med frisk sjøluft i mot og det var bare å nyte. Ved Sollerudstranda tenkte jeg på Morten som helt sikkert hadde badet (hehe), men for min del, kan det bli en annen gang.

 

Lysakerelva

 

Jeg går opp gang- og sykkelvei til Lysakerlokket før jeg setter kursen mot Sandvika i det som kalles <<TourDeFinace>> som er sykkelveien vestfra til Oslo. Det går litt tyngre nå ettersom det blir varmere uten vind, men greier å holde bena noenlunde i gang og løper der det er mest mulig skygge.

 

Solvikbukta og Blommenholm båtforening

 

Utsikt mot Kalvøya og Lakseberget båtforening fra gamle Drammensvei

 

Fra Høvik stasjon følger jeg Sandviksveien til Solvikbukta og Blommenholm båtforening. Deretter krysser jeg E18 før jeg atter er innpå Gamle Drammensvei. Det går greit videre til Rådhustorget i Sandvika, men det mangler en drøy kilometer på en halvmaraton og derfor måtte jeg også ta en sløyfe rundt Sandvika Storsenter. Det ble tungt opp Jongsåsveien, men jeg klarer allikevel å få til en brukbar avslutning den siste biten tilbake til SBC-bygget. Herlig – tenkte jeg da løp. 2 var fullført.

 

I Sandvika ved Rådhustorget

 

En fin tur i strålende vær, litt varmt, men stedvis svalende vind – særlig langs sjøen 🙂

 

ca 21,3 km

2:16

 

flere bilder fra samme tur;

 

Gamle Drammensvei

 

på sti langs jernbanen mot Stabekk

 

Bestumkilen

 

 

Lakseberget båtforening – Kadettangen – Kalvøya
Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top