Østmarka; Nøklevann – Slettfjell – Skraperudtjern…..

7 oktober 2019. Siden jeg har slitt med et kne i lengre tid og etter hvert fått has på en betennelse, kjentes kneet såpass bra at jeg tok sjansen på en rolig løpetur rundt Nøklevann. For selv om jeg fortsatt venter på MR, er det vanskelig å holde seg helt i ro.

Fra Haraløkka løper jeg forsiktig på gresset over løkka og opp til Østmarksetra før jeg fortsetter i lysløypa til Sarabråten, Sleppa og Hestehullet. Det går greit, men best når det går bortover og oppover.

 

Blå sti fra Hestehullet over Slettfjell til Ødegården (gml. foto)

 

Fra Hestehullet tar jeg blåmerket sti videre langsmed Slettfjell til grusvei ved Ødegården. Underlaget er stort sett bra, men jeg er nøye med nedsett av høyre ben nettopp for å unngå vridning osv. Ved Trekanten treffer jeg Rustad IL`s herregruppe med Stein i spissen. Det er trivelig å treffe denne gjengen som alltid hilser ved passering.

 

Møtte Nina og Maya ved Rustadsaga (Gml. foto)

 

Ved Rustadsaga møter jeg Nina og Maya som skulle gå kveldstur rundt Nøklevann. Jeg blir med disse på tur, men siden jeg allerede hadde vært rundt vannet, tok vi en tur rundt Skraperudtjernet i stedet.

 

Hullet – Østmarka

 

 

 

Skraperudtjern er et vann i Østmarka like ved Skullerud skole i boligstrøkene Bogerud og Skullerud. Vannet er ca 400 m langt og 12 m dypt. Det er omgitt av bratte åser i vest og i øst, og har en stor gresslette i nordenden som også er et friområde for hunder.

 

Fra nordenden av vannet tar vi sti opp langs Ljanselva til Rustadsaga og deretter lysløypa tilbake til Haraløkka. Første løpetur siden “Travern” gikk forholdsvis greit og koselig var det å gå tur med Nina og Maya.

 

Ca 11,4 km

 

1:42

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top