Sportsmandens Løpskarusell 3.løp – Engervannet rundt…

17 oktober 2019. Som trim i arb.tiden skulle jeg ta mitt 3.løp i Sportsmandens Løpskarusell 2019 (SLK) der jeg manglet kun en 5,0 km for at denne skulle bli komplett (5 km, 10 km og halvmaraton). Selvsagt skulle jeg gjerne ha tatt flere løp i årets karusell, men på grunn av diverse skader, har det ikke blitt slik i år.

 

Til tross for at jeg forsatt ikke var helt skadefri hadde jeg allikevell tatt med tøy for trening. Jeg bråbestemte meg for en tidlig tur da det var vaslet regn utover ettermiddagen og ca kl 10:00 satte jeg avsted fra SBC-bygget langs Elias Smiths vei mot Engervannet. Jeg var litt spent på hvordan kneet ville takle asfalt og grus, men det fikk heller stå sin prøve.

 

Engervannet. Tur- og gangvei rundt vannet er ca 3 km.

 

Det gikk rimelig greit første og andre kilometer, men på motsatt side av Engervannet på gruset turvei langs jernbanen, kjenner jeg at kneet ikke er helt bra. Som om ikke det i seg selv var nok så kjenner jeg at leggen i det andre benet protesterer og ikke helt spiller på lag. Pokker heller tenker jeg – det halve kunne jo ha vært nok…, men jeg fortsetter imidlertid videre fast bestemt på å fullføre 5 km.

 

Turvei mellom vannet og jernbanen

 

Jeg krysser elva og fortsetter så langs Engervannet for andre runde. Det går tyngre enn det pleier, men jeg gir meg ikke og i enden av vannet passeres 5 km. Herlig, sa jeg til meg selv – vel vitende om at dette kanskje var siste løpetur på lang tid. Men uansett vondter – hadde jeg fullført Sportsmandems Løpskarusell 2019 med å fullføre alle distanser.

 

Well done! Årets karusell er komplett med 5 km, 10 km og halvmaraton.

 

Egentlig hadde jeg tenkt å ta en rolig tur til Veritasparken for nedjogg som det så fint heter, men måtte i stedet nøye meg med å rusle ca 1,8 km tilbake til SBC-bygget. At ting tar tid skjønner jeg nå og kanskje vil en nær forestående MR undersøkelse, gi noen svar.

ca 5,0 km

28:38

 

Flere bilder følger;

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top