Sportsmandens helgeløp nr.14 – timesløp…..

9 oktober 2020. Bli med på timesløpet til helgen og se hvor langt du klarer å løpe på 60-minutter sto det å lese på Sportsmanden.no og jammen lot jeg meg friste av nettopp det. For selv om jeg var nokså stiv og støl etter gårsdagens tur/retur Grønliåsen (23,5 km) skulle jeg alltids klare å løpe en time tenkte jeg mens jeg skiftet til treningstøy.

Fra Haraløkka fulgte jeg Olav Nygårds vei til Generalen og videre langs denne et stykke før jeg tok inn Østmarkveien. Det kjentes at bena var litt stive, men dette skulle bli mye bedre etter hvert. Været var strålende og det var egentlig bare å nyte turen videre.

Jeg passerer Oppsal senter før jeg svinger inn på gangvei hvor det går bratt ned til Østensjøvannet. Vel nede fortsetter jeg på grusvei til bunnen av “blodbakken” hvorfra jeg velger å ta Granhekkveien til Harry Fetts vei. Her svinger jeg til venstre inn Rognerudveien og Toftdhals vei.

 

Utsikt fra Rognerudveien

 

Wetlesens vei

 

I og med at det går greit videre langs Wetlesens vei og Plogveien uten vondter i bena, tenker jeg at om jeg passerer 10 km ++ innen timen er passert, er jeg fornøyd. Fra Plogveien svinger jeg til venstre inn Enebakkveien som jeg følger videre forbi Abildsø og Langerud til Skullerud. Her viser klokka 48 minutter så det er fortsatt et stykke igjen tenkte jeg mens jeg vurderte om jeg skulle ta opp “skolebakken” eller bare følge Generalen videre mot Bøler. Valget var egentlig ikke så vanskelig da det enkleste var å fortsette langs Generalen. Rett før Bøler varslet klokka at timen var passert. Herlig, tenkte jeg, og var fornøyd med 10,57 km.

 

Timesløpet fullført

 

 

Den siste biten hjem med nedjogg- eller nedgågg (1,3 km) ble en tur med flotte farger og fine omgivelser. En flott start på helgen der vi skulle på hytta for å stenge av for vinteren.

Ca 10,57

1:00

Se tur på Strava HER:

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top