Run4life Løpskarusellen 2020, 1.Løp….

6 mars 2020. Som trim i arb.tiden skulle jeg ta mitt første løp i karusellen til Sportsmanden som nå heter Run4life Løpskarusellen 2020. En karusell der du selv bestemmer hvor og når samt lengde. Men du må velge enten 5, 10 eller 21.1 km. Et konsept som passer de fleste og som pågår i perioden mars – november. Karusellen er også inndelt i vår, sommer og høst.

Min plan var å starte årets karusell med 10 km gateløp hvor løypa skulle bli til mens jeg løp. Fra SBC-bygget fulgte jeg Elias Smiths vei et stykke før jeg tok inn Leif Larsens vei og deretter Brynsveien. Jeg krysser Brynsveien og fortsetter så videre i Solbergveien og Lillehagveien. Det er nokså kupert, men det går greit. Jeg tenker at om jeg kommer under timen så skulle jeg være fornøyd. Jeg kommer innpå Prestveien og Kirkeveien før jeg i neste veikryss svinger til høyre inn Bærumsveien.

 

Gangvei langs Bærumsveien

Underlaget er bra hele veien og det går greit. Jeg var litt usikker på hvor jeg kom, men så dukket Bekkestua opp og da kjente jeg veien videre. Jeg fulgte Gamle Ringeriksvei til Stabekk kino før jeg tar Gamle Drammens vei mot Høvik. Jeg passerer Høvik skole og forsetter så videre langs Kirkeveien. Det nærmer seg 10 km og jeg løper det jeg orker. Først en bakkespurt og så like over toppen, varsler klokka 10 km. Herlig tenkte jeg og var godt fornøyd med 1.Løp til årets karusell på tiden 58:17.

 

Run4life Løpskarusellen 2020 første løp fullført. Well done!

Godt fornøyd med fullført løp tar jeg en turvei langs Øverlandselva til Engervannet og langs denne tilbake til SBC-bygget.

Ca 10 km

3,4 km

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top