Run4life Løpskarusell og Sportsmandens løpskarusell 2021…….

Fra Sportsmanden hitsettes følgende;

For fjerde året på rad har vi gleden av å invitere alle løpere og mosjonister til en «virtuell» løpskarusell, i år med fire distanser – 5 km, 10 km, halvmaraton og maraton. 

Run4life Løpskarusell og Sportsmandens Løpskarusell har vært arrangert siden 2018 og er Norges første og originale virtuelle løpskarusell, fra lenge før noen hadde hørt om korona!

Vårt motto er: «Løp hvor du vil, når du vil!» Du kan løpe i din egen favorittløype, ta tiden selv, sende inn resultatet og delta i et sosialt løpe-fellesskap der vi inspirerer og motiverer hverandre, med over tusen medlemmer på Facebook!

Se mer om løpskarusellen HER;

 

29.april 2021. Etter flere formiddagsmøter skulle det bli fint med en utelunsj. At det skulle ende opp med et løp i Løpskarusellen var ikke planlagt, men siden tid osv., ikke er avgjørende for min del, synes jeg allikevel det er gøy å delta i karusellen.

 

Østensjø gård

 

Valborgs vei

 

Fra Haraløkka tok jeg raskeste vei ned til Østensjø gård før jeg fulgte Valborgs vei videre ned til Bølerbekken. Herfra følger jeg grusvei og sti rundt Østensjøvannet før jeg er tilbake på Østensjø gård. Jeg går opp Ulsrudveien et stykke før jeg tar inn Bølerveien, Kringkollen og Guristuveien til Bøler T-bane St. og tilbake til Haraløkka.

 

Østensjøvannet sett mot øst

Ca 10,2 km

1:05

 

30.april 2021. Siden jeg har et mål om å løpe minst en halvamarton i måneden var det siste mulighet for det i dag. At det også er en av flere distanser i Løpskarusellen 2021 er inspirerende.

Klokken 06:20 satte jeg avsted langs Bølerlia til Nøklevann skole og ned “skolebakken” til Rustadsaga. Deretter var planen å ta <<Favorittløypa>> videre til Ryen krysset.

Herfra tok jeg Vårveien opp til Ekeberg skole før jeg fortsatt på turvei over sletta til Ekebergveien. Denne følger jeg hele veien frem til Ljabru og Hauketo.

 

Gangbru over Nedre Prinsdalsvei på Hauketo

 

Så langt alt vel, men langs Gjersrudbekken til Klemetsrud går det noe tyngre. Jeg klarer å holde det i gang til jeg krysser Sørliveien, men deretter blir det mer og mer “gågging”. Jeg passerer Brenna og Dal mens jeg følger Vinterveien videre til Skullerud-dumpa.

 

 

 

Vinterveien fra Klemetsrud til Brenna, Dal og Skullerud-dumpa

 

På vei opp Skullerudbakken kjenner jeg virkelig på at jeg ikke har spist noe før jeg startet og følelsen av å gå tom, melder seg for alvor. Jeg klarer å holde bena noenlunde i gang og et stykke opp i “skolbakken”, varsler klokka at målet er nådd. Herlig tenkte jeg og stanset klokka. Slett ikke verst en tidlig morgen tenke jeg mens jeg “gågget” den siste biten hjem.

 

Ca 21,2 km

2:18

Se løpene på Strava HER og HER:

Flere bilder fra de samme turene;

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top