Run4life og Sportsmandens helgeløp #16, 10-miles…..

23 oktober 2020. Run4life og Sportsmandens helgeløp #16 og 10-miles i en valgfri løype. Den er grei tenkte jeg og siden det er drøyt 8 km++ rundt Nøklevann – måtte jo det bli ca. 2 runder.

Mens jeg skiftet og gjorde meg klar for løpetur tenkte jeg ut en løype rundt Nøklevann der jeg ikke skulle passere Rustadsaga. Og med denne løypa i hodet satte jeg av sted fra Haraløkka på turvei opp til Ulsrudvannet og Østmarksetra. Deretter var det jo bare å følge lysløypa delvis rundt Nøklevann.

 

Sarabråten – Østmarka

Været var grått, ikke kalt, men helt ok, og i den grad det går an å kose seg mens man løper så var det akkurat det jeg gjorde. 10-miles (16,1 km) er blitt en slags favorittdistanse – ikke for langt, men langt nok.

 

Den Hvite foss mellom Sarabråten og Sleppa

Ved “Trekanten” tar jeg til venstre og følger lysløypa videre til Fjellstadbakken og Hullet før jeg svinger til høyre opp langs “Hestehagen” til Løkka. Her tar jeg til høyre og straks etter Katisa er jeg tilbake ved “Trekanten” hvorfra jeg nå løper motsatt vei tilbake til Haraløkka.

 

Korketrekkeren i Sarabråtveien – Østmarka

Men akkurat som beregnet mangler ca 2 km og da er Blindløypa god å ha. Her løper jeg nesten en hel runde før klokka viser 16,1 km. Herlig tenkte jeg og godt fornøyd med fullført helgeløp nr.16, ruslet jeg den siste biten hjem.

Ca 16,1 km

1:46

Se tur på Strava HER:

Se mer om Run4life og Sportsmanden med Løpskarusell og helgeløp HER:

 

Sarabråten
Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top