Sandvika – Kyststien i Veritasparken – Engervannet….

10.01.2020. Bevegelse eller trim i arb.tiden er et gode som må  brukes. Og hva er vel da bedre enn i frisk morgentur på Kyststien rundt Hennie Onstad Kunstsenter og Veritasparken.

Siden det var varslet sol og pent vær tenkte jeg at en tur på kyststien kunne være flott og fra SBC-bygget, satte jeg kursen mot Rådhustorget og Sandviksveien. Denne følger jeg videre til Solvikbukta hvorfra jeg tar Kyststien videre. På fint underlag uten is osv., nyter jeg turen videre med herlig soloppgang i øst. Og her forteller bilder mer enn ord….

 

Kyststien rundt Hennie Onstad Kunstsenter

 

 

 

Frisk morgentur på Kyststien fra Solvikbukta rundt Hennie Onstad Kunstsenter og Veritasparken – en herlig start på dagen .

 

Veritasparken – Veritasstranden

 

Vakker soloppgang akkompagnert av at det spraker i isen er fasinerende. 

 

Jeg forlater Kyststien og tar Glassverkveien til Sandviksveien hvor jeg svinger til høyre. Straks etter passerer jeg Høvik kirke og Høvik Jernbanestasjon hvor jeg krysser E18. Forholdene underveis er overraskende bra med lite eller ingen is noen sted –  herlig. Jeg tar Høvikveien et stykke før jeg tar inn Gamle Drammensvei som jeg følger videre til Blommenholm skole.

 

Engervannsveien – Engervann. (gml: foto)

 

Mens jeg løper ned Halvorsens vei funderer jeg på om jeg skal ta turvei langs Engervannet eller ikke, men mest sannsynlig er det mye is og dermed fulgte jeg veien ned til Engervannsveien som går på motsatt side av vannet. Det går greit langs vannet og den siste biten tilbake til SBC-bygget. En flott start på dagen.

Ca 11,2

1:08

Se tur på Strava HER

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top