Hauketo-runden – Haraløkka-Klemetsrud-Hauketo-Sæter…..

2 november 2020. Fra Haraløkka fulgte jeg Bølerlia til Nøklevann skole før jeg svingte ned “skolebakken” til Rustadsaga og videre til Skulleruddumpa hvor jeg skulle møte Einar. Og presis som alltid var han på plass da jeg kom.

Vi satte så kursen mot Vinterveien som vi skulle løpe opp til Dal og deretter Brenna. Underveis klarte jeg å bli våt på bena der Dalsbekken rant over veien, men ellers ingen problemer. Fra Brenna fulgte vi gang- og sykkelvei til Klemetsrud hvorfra vi tar gangvei videre mot Hauketo.

 

Gjersrudbekken (gml: foto)

 

Vi følger langs Gjersrudbekken som nesten renner over sine bredder der den flommer nedover til Hauketo og Ljabru før den renner videre nedover Liadalen sammen med Ljanselva.

 

 

 

 

Men vi derimot, krysser Nedre Prinsdalsvei på gangbru før vi setter kursen mot Ekebergveien.

 

 

Gangbru over Nedre Prinsdals vei

Vi delvis går og løper opp Ekebergveien forbi Ljabru og videre til Sæter på Nordstrand. Her svinger vi inn Nordstrandveien som vi følger frem til veikryss ved Kiwi. Her takker vi for fin tur før Einar setter kursen hjem langs Obersten mens jeg fortsetter mot Skulleruddumpa og Sagdammen. Herfra tar jeg samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. En flott kveldstur i en fin løype som kan anbefales.

Ca 16 km

1:44

Se tur på Strava HER:

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top