Skullerud – Manglerud – Rognerud – Skøyenåsen……

30 oktober 2020. I disse tider med en ny runde Covid-19 og fortsatt hjemmekontor, er det kanskje viktigere enn noen gang med mosjon. Derfor bare måtte jeg ut å strekke på bena.

Fra Haraløkka følger jeg Bølerlia til Nøklevann skole og ned “skolebakken” til Rustadsaga. Her hilser jeg på Tore Henning før jeg fortsatte videre langs Generalen, Skullerudveien og Enebakkveien. Jeg tenkte å ta “favorittrunden” da jeg svingte inn Plogveien, men på Manglerud T-bane St., bråbestemte jeg meg for å ta en gangvei nedover mot Bryn. Straks etter brua, tar jeg til høyre og deretter venstre inn Toftdahls vei.

 

Ved Rognerud (gml: foto)

 

Jeg passerer Rognerud før jeg fra Harry Fetts vei tar inn Granhekkveien som jeg følger videre langs Østensjøbekken til Østensjøvannet. I bunnen av “blodbakken” tar jeg til venstre og straks etter krysser jeg Østensjøveien hvorfra jeg går opp til Skøyenåsen skole.

 

I bakken opp mot Skøyenåsen skole

 

Vel opp tar jeg en for meg ukjent gangvei et stykke før jeg kommer innpå Oppsalveien. Her har jeg ikke vært før, men artig med nye veier. Fra veikryss ved Oppsal senter tar jeg Østmarkveien til Generalen og deretter opp Olav Nygårds veg og tilbake til Haraløkka.

Ca 11,2 km

1:08

Se tur på Strava HER:

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top