Løpetur litt rundt omkring – Lambertseterskogen – Ljanselva….

7 september 2020. Som nyutnevnt ambassadør for Sportsmanden og Team Sportsmanden skulle jeg løpe litt rundt omkring mens jeg tenkte litt på hva dette ville innebære. For egentlig har jeg jo allerede vært en ambassadør helt siden oppstarten av Team Sportsmanden, men nå er det liksom litt mer offisielt. Og selvsagt skal jeg bidra som best jeg kan.

 

Er blitt ambassadør for @Sportsmanden.no og Team Sportsmanden – Norges kuleste lag.

 

Førts og fremst tenkte jeg mens jeg løp langs Generalen og Skullerudveien at det var en ære å få være en ambassadør for Sportsmanden som primært er en nettavis med hovedfokus på løping og annen kondisjonsidrett, reportasjer og bilder fra ulike konkuranser sommer- og vinter samt masse stoff om helse og trening. Akkurat slik jeg liker det tenkte jeg i det jeg krysset E18 og satte kursen mot Lambertseterskogen.

 

Lysløypa i Lambertseterskogen

 

Lysløypa i Lambertseterskogen som er ca. 2 km lang og som slynger seg rundt Steinspranget er nokså kupert, men morsom å løpe. Vel ute av skogen krysser jeg Langbølgen og forsetter inn Urtestien og deretter videre på en turvei. Her har jeg ikke vært tidligere tenkte jeg mens jeg fortsatte videre langs Munkelia forbi Nordstrandshallen til Sæter-krysset hvorfra jeg tar til venstre inn Ekebergveien.

Og mens jeg følger denne frem til Ljabru spinner tankene videre om at Team Sportsmanden som jeg har vært en del av siden oppstarten er foruten at vi først og fremst skal ha det gøy, ment å bidra til å skape entusiasme, glede og økt aktivitet for alle som er glade i mosjon og trening – rett og slett “Norges kuleste lag”.

Fra Ljabru var planen å følge Ljabrubakken ned og videre langs Ljanselva, men jeg bråbestemmer meg for å ta inn Bakketoppen som er en vei jeg ikke har tatt tidligere.

 

Bakketoppen mot Munkerudveien

 

Denne følger jeg frem til veikryss der jeg svinger til høyre inn Munkerudveien og deretter ned til Ole Bjørns plass ved Ljanselva.

 

 

Ole Bjørns plass ved Ljanselva

 

Her har jeg vært før da jeg fulgte sti langs elva, men denne gangen, skulle jeg ta turvei til Stenbråtveien og deretter blåmerket turvei til Frostveien og Leirskallhellinga. Underlaget er bra og det er bare å nyte omgivelsene langs elva.

 

 

Skigard ved Sagstua – Skulleruddumpa

 

Fra Skulleruddumpa tar jeg sti opp skrenten forbi Sagstua til Skullerudbakken før jeg tar turvei til Generalen og langs denne tilbake til Haraløkka samme vei som jeg kom. En fin og variert tur som kan anbefales.

Og følg eller “like” gjerne Sportsmanden, kanskje er det du som blir nr. 5000.

Ca 13,4 km

1:27

Se tur på Strava HER:

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top