Follotrimmen 3.Løp – Hvitsten i Vestby….

Det er noen år siden sist gang jeg var med her i Hvitsten (2016) og hadde nesten glemt hvor fint det er nettopp her, men da jeg ankom Hvitsten en flott sommerkveld med strålende sol, ja – da fremstår Hvitsten på sitt aller beste. Herlig.

Mens jeg går ned Hvitstenveien til parken ved stranden hilser jeg på to blide medlemmer av Team Sportsmanden, Hans-Jørgen og Merete. Deretter går jeg litt rundt omkring og skravler litt med andre kjente og ukjente, tar noen bilder osv., og rett og slett, bare nyter god stemning.

 

 

 

Hvitsten er et lite tettsted i Vestby kommune. Det ligger ved Oslofjorden, omtrent midt mellom Drøbak og Son. Stedet har en populær badestrand, Hvitsten strand, med de etter hvert så kjente sjøbodene fra tv-serien – Neste sommer. Hvitsten hadde bystatus fram til 1964, da Vestby kommune ble opprettet.

 

 

 

Ettersom det nærmer seg start samles vi ved sjøboden der Arvid informerer om at løypa er noe endret mot slutten, men godt merket og at det lå et tre tvers over løype (3,2 km) som vi måtte løpe under. Ellers alt ok.

 

Team Sportsmanden før start

Det er god stemning og lave skuldre før start. Jeg snakker med flere TS-medlemmer og rekker attpåtil et lagbilde før vi stiller oss opp for start. God tur og lykke til sa jeg og fant en plass litt lenger bak i feltet.

 

I sin vane tro står jeg bak i feltet for en rolig start – vel vitende om at første kilometer er nokså krevende, men uansett, gledet jeg meg til en fin tur.

 

Klar ferdig gå sa Arvid og så var løpet i gang. Første kilometer gikk greit og det føltes bra. Underlaget var bra og det var bare å henge med. Løypa i skogen liker jeg godt og her var vi tre stk. som holdt følge. Vi vekslet på å dra – jeg foran når det gikk oppover og de foran i lettere terreng og slik var det helt frem til grusvei. Her øker jeg farten og hører straks at de blir etter, men i siste bakken ned mot mål, kommer den ene tilbake og slår meg på målstreken til tross for at jeg avslutter siste 100m i overlydsfart (haha). Dette var gøy sa jeg og takket ham for en morsom fight oss i mellom.

 

Christoffer er sammen med Frode den første jeg hilste på da jeg debuterte i Follotrimmen på Siggerud i 2013 (Foto: Merete)

 

Etter løpet går jeg litt rundt og nyter atmosfæren før jeg oppsummerer løpet sammen med Christoffer som også kom med følgende kommentar; Tipp topp forhold og ikke minst god stemning og trolig det flotteste været siden Follotrimmen begynte på Hvitsten i 2013! Ikke så vanskelig å være enig i nettopp det.

 

Arvid og Sidsel m.fl. har full kontroll

Jeg takker deretter Arvid og Sidsel for en fin kveld i flotte Hvitsten der flere lot seg friste til et bad i sjøen. Herlig 🙂

Ca 5,2 km

31:43

For resultater m.m., se Sportsmanden

Se mer om Hvitsten HER:

 

Flere bilder følger:

 

 

 

 

Hans-Jørgen og Arvid – Team Sporstmanden (Foto: Merete)

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top