Follotrimmen 1.løp. Ski

22 april 2015. Follotrimmen 1.løp – Ski.

Så har Follotrimmen startet opp igjen, vårens vakreste eventyr i Follo! stod det på Sportsmanden og mer enig kan jeg ikke bli. Herlig!

I og med utdeling av startnummer for sesongen m.m., og stor pågang av etteranmeldte, var jeg ute i god tid. Fikk hentet startnummer og ruslet deretter litt rundt for å nyte atmosfæren. Her snakket jeg med Harald, Marius, Christoffer m.fl., før jeg tok noen runder for oppvarming.

Tiden gikk imidlertid fort og straks var det klart for start. Jeg stilte meg opp midt i feltet og så gikk startskuddet.


Fra starten av FT 1.løp, Ski (foto: Trond T.Hansen/Sportsmanden)

Først en runde på stadion, så ut porten og deretter videre langs Idrettsveien. Det gikk greit fra start og det var bare å henge på. Nedover Glynitveien og videre til Dynamitveien, strakte feltet seg ut og det ble noen luker.


Ved Drømtorp ca 1,5 km (foto: Sportsmanden/Frode Monsen)

Rakk å hilse på Frode som var på jobb med kamera denne gangen, før det kom en kar (Lasse Hov) opp på siden som sa: « kom igjen, så tetter vi luka» jeg la meg bak ham og langs Kjeppestadveien, tettet vi luka. Her ble vi liggende på lang rekke for avskjerming av motvind, men da vi svingte av veien og fortsatte på grusvei mot Drømtorpjordet gikk det bedre.

På vei opp mot Idrettsveien klarte jeg ikke helt å følge Lasse, men synes allikevel at det gikk greit. Vi passerte stadion før vi svingte inn Gymnasvein og forbi Ski Videregående skole. Straks etter svingte løypa inn i skogen. Her var underlaget bra og det gikk greit videre. Jeg økte farten og vel ute av skogen på gangvei, fikk jeg igjen kontakt med Lasse. Jeg forsøkte å passere og klarte det for et øyeblikk, men han kontret og vi ble dømt likt i mål. En herlig fight!

Godt fornøyd med gjennomført løp, gikk jeg litt rundt for å ta noen bilder osv., for her var stemningen god og det var bare blide ansikter å se.


Tre fornøyde deltakere fra Spydeberg. Tommelen opp fra Marius, selv om det ble en ny andreplass ? «den evige toer»

Etter å ha oppsummert løpet med Marius, Christoffer og Frode, takket jeg for meg og ruslet av sted mot bilen. En herlig dag i Ski der også været var like strålende denne gangen som i fjor.

Mer om Follotrimmen, se Sportsmanden

Ca 5,2 km

24:37

 

#follotrimmen #mosjon #løping 

Flere bilder følger:


 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top