Follotrimmen 3.løp – Finstad skole, Ski….

Follotrimmen og Skimilajoggen vartet opp med Follotrimmens 3.løp i flotte Finstadmarka fra Finstad skole i Ski. Været var bra og forholdene kunne neppe ha vært særlig bedre. Løypa har jeg ikke løpt tidligere og på bakgrunn av hva Frode hadde fortalt, gledet jeg meg til å prøve denne.

 

Jeg var ute i god tid før start, men straks etter ankomst, hilser jeg på min “gamletrener” og klubbkompis Stein som sammen med Kåre og Ole Martin la i vei for oppvarming.

 

Klar for Follotrimmens 3.løp fra Finstad skole i Ski. Fra venstre mot høyre; Ole Martin, Stein og Kåre

 

Atmosfæren i Follotrimmen er som alltid god, både før under og etter løpet og det er bare å nyte. Jeg går litt rundt, tar noen bilder og snakker med både kjente og ukjente. Det er nettopp dette som gjør Follotrimmen så bra.

 

 

Flere som er ute på oppvarming før løpet

 

 

….mer oppvarming fra den første delen av løypa

 

Jeg tar meg en tur for oppvarming i den første biten av løypa (1 km) og snur for retur der den forsvinner inn i Finstadmarka. Underveis treffer jeg flere kjente som Jan Billy, Svein, Christoffer og Frode, alle fra samme klubb – Team Sportsmanden.

 

Når Arvid inntar sin posisjon med roperten, er vi alle klare for start. Jeg stiller meg opp litt bak i feltet og er litt spent jfr. at kneet ikke var helt bra, men det kjentes ok og da er det bra nok.

 

 

klar for start litt bak i feltet

 

 

Starten gikk og vi satte av sted. Først sakte og så fortere ettersom feltet strakte seg ut langs Finstadveien og Markveien til vi krysset Søndre Tverrvei på gangbru.

 

Etter 1 km, over gangbrua og rett inn i Finstadmarka

 

 

Deretter bar det videre på flotte stier i Finstadmarka. Så langt alt vel og jeg har bra driv med god progresjon underveis ettersom jeg stadig forserer. Underlaget er bra og jeg nyter turen videre samtidig som jeg tenker at dette må være den fineste løypa i Follotrimmen. I hvert fall når forholdene er så bra som nå.

Underveis har jeg hatt en kar som har hengt på hele veien gjennom Finstadmarka, men da jeg øker farten i en bakke litt føre mål, hører jeg ham ikke og fornøyd med eget løpt, spurter jeg i mål.

 

Well done! sa jeg til meg selv og var godt fornøyd med egen innsats.

 

 

Her mangler ingen ting tenkte jeg og forsynte meg med både banan og appelsin samt et beger med saft. Herlig!

 

God stemning etter løpet

 

Arvid og Sidsel m.fl. holder rede på alt som behøves

 

Jeg skravler litt med Sidsel og Arvid før jeg takker for meg og sammen med Svein og Anikken, rusler jeg til parkeringsplassen bak skolen. Vi snakker litt om <Lyseren rundt> osv., men det får bli en annen historie. Takk for nå.

 

ca 7,3 km

 

40:20

 

For resultater m.m., se Sportsmanden

 

Flere bilder følger;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top