Østmarka; Nøklevann rundt og litt til….

20 mai 2019. Skulle møte Einar som denne gangen kom fra Sagdammen ved skulleruddumpa på Haraløkka for felles tur – Nøklevann rundt medsols. Og mens jeg venter på ham løper jeg litt rundt omkring.

 

I og med at jeg hadde andre gjøremål utover kvelden skulle vi nøye oss med en runde rundt Østmakas tredje største vann denne gangen. Og i det vi setter avsted fra Haraløkka mot Ulsrudvann, hilser jeg på Per Inge fra Bøler IF Friidrett som senere samme kveld skulle ha klubbmesterskap i terrengløp. Kanskje burde jeg ha vært med der tenkte jeg mens vi løp videre innover i marka mot Nøklevann og Sarabråten.

 

Ved Bremsrud og Nøklevann i Østmarka er det en gapahuk med bålplass

 

Forholdene underveis er bra og vi skravler som vi pleier mens vi løper. Kneet blir stadig bedre, men fortsatt litt vondt når det går nedover. Ellers ingen problemer og alt vel.

 

Vi holder følge til vi passerer Rustadsaga og Stallerud, men her takker vi for følget og mens Einar svinger til venstre ned bakken og videre mot Sagdammen tar jeg til høyre opp “skolebakken” til Nøklevann skole. Jeg følger deretter Bølerlia et stykke før jeg tar inn Nøklevannsveien til Haraløkka p-plass for å komme over 10 km.

 

Her passerer jeg samtidig som at Bøler IF Friidrett skulle starte sitt klubbmesterskap i terrengløp. Det var fint å se at det var mange som stilte til start.

 

Ca 10,1 km

1:05

 

#nvr #nøklevannrundt #østmarka #løpetur #trening #mosjon

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top