Follotrimmen 5. løp – Sofiemyr

8 juni 2016.

Som avtalt parkerte jeg utenfor hos Frode og siden jeg var tidlig ute, satte vi oss på terrassen for å skravle en stund. Og mens vi drikker kald saft, nyter vi det fine været som er akkurat som det pleier å være når det er FT-løp – Strålende.

Sammen gikk vi til Sofiemyr der start og mål var lagt til p-plassen og gangbrua over Kongeveien. Her møtte vi mange kjente og deriblandt snakket jeg med Sidsel som m.fl, er den som styrer Follotrimmen.

Frode forsvant for oppvarming mens jeg gikk rundt for å ta noen bilder. Her traff jeg flere kjente og det var en hyggelig stemning.


God stemning før start i vårens siste FT-løp.


Sjefen for Follotrimmen – Sidsel.

Tiden gikk imidlertid fort og etter å ha løpt litt frem og tilbake langs Kongeveien, var det tid for start. Starten skulle gå fra p-plassen som den pleier. Jeg stilte meg opp litt bak i feltet og var klar for start. Løypa som er den lengste med sine 8 km er kanskje den tøffeste, men allikevel synes jeg den er veldig flott – kanskje den fineste?


Her klargjøres det for start, men….


..det er ingen som starter før jeg gir klarsignal – sa Arvid.


Straks klar for vårens siste FT-løp

Klar ferdig gå – sa Arvid og så var løpet i gang. Jeg kom meg greit avsted og etter å ha passert en liten “flaskehals” med litt kø, løste dette seg greit opp da løypa forsatte langs Kongeveien. Tempo var ok, ikke for fort og ikke for sakte, akkurat passe. Fra gangbrua over Kongeveien går det litt nedover og farten øker. Jeg passerer Jon (som var like foran meg i Hebekk) og er fornøyd med tingenes tilstand.

Løypa tar så av fra Kongeveien og fra Oppegård Idrettsplass etter ca 3 km, går løypa rett til skogs. Her følger den Løype 201 videre mot Fløisbonnveien. Det første stykke er nokså kupert og det minner mye om de hjemlige trakter i Østmarka, men deretter flater det ut og det er bare å nyte ferden videre frem til Grytetjernet. Det var mange skyggepartier i skogen og varmen ble ikke noe problem.

Etter å ha passert Grytetjernet, kommer det noen kneiker og her er det at enkelte begynner å gå. Jeg har god flyt og forserer stadig fremover. Etter å ha krysset Taraldsruveien og rundet et jorde, fortsetter løypa videre langs Fløisbonnveien. Jeg forsøker å øke farten og da jeg får øye på gangbrua (mål), spurter jeg det jeg orker. Godt fornøyd med gjennomført løp og ny pers, ruslet jeg avsted for å nyte atmosfæren.

Jeg snakker litt med Christoffer, Lasse, Stein og Steffen (som vant dagens løp), og andre. Vi var alle enige om at dette hadde vært en flott kveld på Sofiemyr. Deretter takket jeg for meg og etter å ha ønsket Sidsel, Arvid og andre, god sommer, ruslet jeg til Frode der bilen stod parkert. Her ventet jeg en stund, men siden han ikke dukket opp (ute for nedjogg), så satte jeg kursen hjem. En herlig dag på Sofiemyr.

Resultater m.m., se Sportsmanden

Ca 7,9 km

41:20

#follotrimmen #løp #mosjon #trening #turogtrening #runforfun

flere bilder følger;


Tommel opp fra Christoffer som tok årets første klasseseier – Gratulerer


Marcus Mauricio og Steinar før start


Lasse jakter klasseseier, men blir slått av Geir denne gangen


Vann og saft, hva mer kan man ønske i varmen? Tusen takk for strålende service:)

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top