Follotrimmen 6. løp – Langhus skole

17 august 2016. Mens jeg lurte på hvor det ble av sommeren, stod jeg nå på Langhus skole og var klar for høstsesongen med Follotrimmen. Det er jo ikke så lenge siden vi ønsket god sommer på Sofiemyr – tenkte jeg. Men glad for å være i gang igjen, var jeg tidlig ute. Og siden jeg var nokså tidlig ute hadde jeg rikelig med tid til oppvarming. Jeg satte av sted langs gangvei ett stykke før jeg fortsatte oppover langs Bøhlerveien. Det var allerede mange som var ute og varmet opp og i tur og orden, møtte jeg flere kjente. Jeg snakket med Roar og Christoffer som stilte seg villige opp for et foto og deretter Marcus Mauricio.

 


God stemning før, under og etter løpet. 
 

 

Christoffer og Roar i oppvarming. Fantastsik gøy å være tilbake på Follotrimmen sa Roar etter løpet da han gjorde comeback etter 3 år og 2 dager med en fin 2 plass i M40-44, kun slått av klubbkompis Roger.

 

 

Marcus Mauricio i oppvarming. Vinner klasse M30-34.

 

Roger i farta. Vinner klasse M40-44.

 

Jeg kjente tidlig at leggen ikke var særlig samarbeidsvillig. Den var litt vond, særlig i oppoverbakker, men grei nok når det gikk nedover. Jeg snudde ved 1 km merket for retur til start. Og underveis møtte jeg mange smilende Follotrimmere. Deriblandt hilste jeg på Emilie som var dagens raskeste kvinne før jeg hilste på Lasse, Steinar,Stein,Roger og Frode.

 

Av Frode fikk jeg en fin Sportsmanden trøye – tusen takk!! Jeg skiftet straks og med ny trøye på, stilte jeg meg opp litt lenger bak i feltet. Planen var å fullføre på en best mulig måte.

 

Straks klart for start

 

Klar ferdig gå var den en som ropte – og så var vi igang. Først gikk det sakte, men så økte tempo gradvis og feltet strakte seg ut. Jeg tok det svært rolig og kom meg greit av sted. Det gikk sakte oppover langs Bøhlerveien, men bedre når vi svingte inn på skogsvei og sti. Forholdene var bra og til tross for litt vondter underveis, så nyter jeg allikevel de flotte omgivelsene her på Langhus.

 


Landlige omgivelser som her ved ca 1,5 km
 


I srålende vær var det bare å nyte turen ( ca 2-3 km)

 

Den siste biten langs Bøhlerveien gikk greit og jeg forsøker å spurte, men leggen nektet så det ble som det ble denne gangen. Allikevel var jeg fornøyd med gjennomført løp, for jeg hadde løpt hele veien, akkurat som planlagt.

 


Tre “glade lakser” fra Team Sportsmanden. (foto: Vidar Nilsen)
 

Etter løpet var det hyggelig å kunne skravle med kjente. Jeg hentet glass hos Sidsel for fire fullførte løp – litt stas det også, og da Frode og Roar skulle ut for nedjogg, takket jeg for meg. En herlig kveld på Langhus i flott sensommervær.

 

Ca 5,3 km

 

30:05

 

For resultater m.m., se Sportsmanden

 

#follotrimmen #mosjon #løp #løpetur #runforfun

 

Flere bilder følger;

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

2 thoughts on “Follotrimmen 6. løp – Langhus skole

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top