Follotrimmen 2.løp. NMBU, Andedammen, Ås

6 mai 2015. Follotrimmen 2.løp. NMBU, Andedammen, Ås

Vårens vakreste eventyr i Follo fortsetter?nå med løp 2 i Ås hvor start og mål er lagt til den vakre Andedammen.


Andedammen i Ås ved NMBU

Jeg var forholdsvis tidlig ute og hadde derfor nokså god tid. Gikk litt rundt i området før jeg gjorde meg klar for litt oppvarming. Og mens jeg skifter, hilser jeg på Jørgen som jeg traff i fjor og deretter Bjørn Einar som jeg ikke hadde hilst på før. Hyggelig med nye bekjentskaper.


Været var strålende og her var det bare blide ansikter

Jeg jogget litt rundt omkring og så traff jeg Harald. Vi pratet litt om løpet, follotrimmen osv., før vi ruslet bort til start. Her traff vi Steinar og Marius og selv om det var like før start, ble det et bilde eller to.


Klare for start med Marius, meg selv og Steinar (foto: Harald Ringen)

Med ønske om god tur, stilte jeg meg opp litt lenger bak i feltet. Løypa var lagt litt om enkelte steder pga byggearbeider, men det skulle være godt merket.

I motsetning til i fjor, gikk nå løypa rett opp Smiebakken. Jeg tenkte derfor at det gjaldt å ta det litt rolig fra start. Så smalt startskuddet og løpet var i gang. I og med at jeg stod et stykke bak i feltet, ble det også en rolig start. Det gikk greit opp til Syverudveien og langs denne økte jeg farten. Vi fulgte hverandre på en lang rekke og etter ca 1,5 km, svingte vi rett inn i skogen. Her var underlaget bra og det var bare å nyte ferden videre. Jeg liker godt terrenget og etter flere sløyfer hvorav en runde rundt Nordskogen, hadde jeg bra tempo og forserte stadig fremover.


På vei ut av skogen?  (foto: frode Monsen/Sportsmanden)

Vel ute av skogen fortsetter løypa videre langs Albareteveien. Her får vi vinden midt i mot og jeg gjemmer meg bak to stykker, men siden jeg har større fart, måtte jeg forbi. Så svinger løypa til venstre forbi Handelskolen NMBU, og deretter er det bare den siste biten igjen. Jeg forsøker å øke farten og spurter i mål som best jeg kan.

Godt fornøyd med gjennomført løp, rusler jeg litt rundt og nyter den gode stemningen. Skravler litt med Christoffer, Bjørn Einar og Marius som nok en gang ble nr.2., før jeg takker for meg og setter kursen mot bilen.


Men først fikk jeg hilse på «primus motor» for Follotrimmen.

Resultater m.m., se Sportsmanden

Ca 5 km

 

25:34

 

#follotrimmen #mosjon #løp

Flere bilder følger:


Nr 1 og 3 i klasse M50-54

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top