Follotrimmen 4.løp – Follo Museum, Drøbak

31 mai 2017. Været var bra, litt klamt, men ellers ok. Fra p-plassen ved golfbanene gikk jeg mot Follo Museum, eller rettere sagt, Seiersten festning siden start og mål var flyttet dit. Den siste biten fikk jeg følge med flere deltakere der i blant Emilie som kunne fortelle at hun var litt usikker på egen form. Uansett form eller ikke så vant hun dameklassen. Gratulerer.

Deretter treffer jeg flere kjente som jeg snakker med først Kåre og så klubbkompis Stein. Vi diskuterte løypa samt valg av sko, men fikk høre at underlaget var meget bra tross litt regn tidligere samme dag. God tur og lykke til sa vi begge to og så gikk jeg litt rundt med kamera.

Follotrimmen på Seiersten i Drøbak
 


Først en runde på festningsmuren så i mål

Vi var mange som løp rundt omkring for oppvarming og noen hilser jeg på. Det er fint her på Seiersten og etter å ha vært på en runde, treffer jeg Ronny. Vi skravler om løpet osv., før han forteller at han ikke er helt ok, men at han uansett skulle ha en gjennomløping.

Tiden gikk raskt og det nærmet seg start. Sidsel kunne opplyse at løypa var endret da mål var etter en runde på restene av festningsmurene til Seiersten og ikke på Follo Museum.


2 minutter til start sa han i gul trøye på haugen


Klar ferdig gå

Jeg stilte meg opp et stykke bak i feltet sammen med Ronny. Planen var en rolig start og så fikk man heller se det an underveis. Det viktigste er å ha en god følelse underveis. God tur og lykke sa Ronny og jeg til hverandre og så var vi i gang.

Det ble litt trangt i starten, men så løsnet det og det gikk greit videre. På en lang rekke løper vi nedover veien et stykke før vi tar inn på sti. Her var underlaget bra og det var bare følge på. Ronny kommer opp på siden og vi veksler noen ord før han siger litt i fra. Og med ham i synsfeltet, nyter jeg turen videre. Etter ca 1,5 km kommer vi ut på Gylteåsveien og den lengste bakken. Jeg holder jamn fart og forserer i bakken. Inspirert av den flotte utsikten mot sjøen og Oscarsborg tar jeg peiling på Ronny. Og innen løypa fortsetter inn i skogen etter Gylteåstoppen, passerer jeg Ronny.

Jeg liket terrenget i Seierstensmarka som minner mye om Østmarka. Flyten er bra og jeg er fornøyd med tingenes tilstand. Fra Høyås følger vi lysløypa videre mot veien, men nytt av året, er at løypa tar sti tilbake til Seiersten. Her avslutter vi med en runde på vollen før mål.

En herlig variant som egentlig ikke er ny da det var nettopp slik det var før. Men, uansett likte jeg denne avslutningen og håper at Follotrimmen fortsetter med det.

Godt fornøyd med eget løp hvor progresjonen underveis var god og særlig siste 2 km, ruslet jeg litt rundt. Her var det god stemning og fin atmosfære. Og alle jeg snakket med, likte den nye avslutningen på løpet. Det «trigget» liksom spurten.


Sliten ja, men Follotrimmen er gøy


God stemning etter løpet


Kort fortalt, en herlig dag på Seiersten

Jeg takket for meg og satte kursen mot bilen. Underveis snakket jeg med to stykker som for ett år siden var innflyttet til Follo og som synes at Follotrimmen var en ypperlig anledning til å bli kjent i Follo.

Ca 6,2

34:58

For resultater m.m., se Sportsmanden HER:

#follotrimmen #mosjon #trening #turogtrening #runforfun

Flere bilder følger;

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top