Fra Haraløkka til Mariholtet via Ellingsrud…

20 april 2015. Fra Haraløkka og ned Olav Nygårds veg til Generalen og Hellerudvein. Denne følger jeg videre til Hellerud. I det flotte vårværet ble det nokså varmt, men behagelig å løpe i kort og det var bare å nyte turen videre. Og siden det er Midnight Sun Maraton i Tromsø som er sommerens mål, prioriterer jeg nå mengedtrening med rolige langturer i variert terreng ispedd fartslek der det passer.

 

Ved Hellerud velger jeg ny gangvei langs Tvetenveien forbi Haugerud og Trosterud til rundkjøring der jeg tar til høyre inn Lindebergåsen. Deretter passerer jeg Lindeberg, før jeg fortsetter langs Gml.Strømsvei til Ellingsrud og Munkebekken. Her tar jeg til høyre og fortsetter så innover i marka mot Mariholtet på grusvei. Det var “mye” kjøligere her i skogen langs Fri-Elvåga, men det var bare behagelig og underveis  hilser jeg på andre som kom i mot.

 


Mariholtet


Fra Mariholtet følger jeg grusvei til Sleppa og videre langs Nøklevann til Rustadsaga. Her møter jeg noen av karene i Rustad IL som kommer motsatt vei. Jeg rekker å ta et foto før de forsvinner i retning Skullerudstua.


Karene i Rustad IL ved Rustadsagabakken


Jeg går opp Rustadsagabakken og etter å ha passert over Skredderløkka, avslutter jeg med stigningsløp den siste biten hjem.

Ca 20,9 km

 2:06

 #løpetur #trening #mosjon

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top