Sandvika – Holmen – t/r…..

12 desember 2019. Kneet som bare er blitt bedre og bedre skulle testes for løpetur på asfalt som “trim i arb.tiden”. Også denne gangen skulle jeg løpe uten pigger vel vitende om at det enkelte steder kunne være glatt.

Fra SBC-bygget satte jeg avsted langs Jongsåsveien til Thon Hotel Oslofjord hvorfra jeg fulgte Sandviksveien videre. Dette er en vei jeg har løpt mange ganger før, men hver gang, er en ny gang – og derfor nyter jeg turen videre.

Fra Billingstadsletta tar jeg av mot Ikea på Slependen og følger deretter Nesbruveien, Årengveien og Elveveien langs Neselva til Holmen.

 

Neselva er en elv i Asker og Bærum kommuner i Akershus. Den har sitt utspring på Ramsåsen i Bærum og munner ut i Asker og Holmenfjorden. Elva er ca 11,1 km lang hvorav selve Neselva utgjør ca 3,8 km. Elvas nedbørsfelt inneholder ingen innsjøer og kun to mindre dammer, Årstaddammen og Torstaddammen.

 

Så langt alt vel. Litt glatt enkelte steder, men bra strødd og ingen problemer. Jeg krysser Neselva og tar så Fekjan, Billingstadsletta og Sandviksveien tilbake til Thon Hotel Oslofjord. Herfra tar jeg en sløyfe rundt Sandvika Storsenter før jeg er tilbake til SBC-bygget. Herlig å kjenne at bena fungerer bra.

Nesbruveien over E18

ca 10,3 km

1:04

Se tur på Strava

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top