Gåggetur i landlige omgivelser….

7 februar 2020. Trim i arb.tiden. Fra SBC-bygget tok jeg Jongsåsveien til Thon Hotel Oslofjord og deretter Sandviksveien. Været var grått, men helt ok.

Underveis men jeg løper langs Billingstadsletta og Fekjan, tenker jeg på alt- og ingen ting, men uansett tenker jeg jo litt på hvor heldig jeg er som har denne muligheten. Jeg har både en sjef og noen kolleger som er minst like aktive som meg selv og enten vi løper sammen eller hver for oss, så bidrar dette til et godt arbeidsmiljø.

 

Fra Holmen på gangvei langs Slemmestadveien

Fra Holmen tar jeg en gangvei langs Slemmestadveien et stykke før den fortsetter oppover langs Kirkeveien. Det går greit for det meste, men jeg må gå enkelte steder. Derav uttrykket “Gågging” som Morten så fint kaller det – en blanding av løping og gange. Fra Kirkeveien svinger jeg inn Skurstadgata som jeg følger videre i landlige omgivelser. Og her er det bare å nyte….

 

Skurstadgata fra Kirkeveien – Hvalstad

 

 

 

 

 

Kjærlighetsstien fra Skurstadgata til Åstadlia

 

Jeg krysser Neselva før jeg tar inn Kjærlighetsstien. Her går det jamt oppover ca. 1 km. og jeg løper mer enn jeg går. Fornøyd med nettopp det tar jeg sti langs jernbanen (20 m) til Åstadlia og deretter Billingstadveien ned til Billingstadsletta før jeg tar samme vei tilbake til SBC-bygget som jeg kom. En flott tur i flotte omgivelser.

 

ca 12,7 km

1:18

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top