Landevei; Sandvika – TourDeFinance – Haraløkka….

 

24 april 2015. Trim i arb.tiden. Hadde planlagt å løpe hjem i dag og ca kl 13.30, startet jeg fra Skattens hus i Sandvika. Etter å ha krysset under jernbanen og over bussterminalen, fulgte jeg en turvei på Sørsiden av Engervannet.


Engervannet; tilhører Øverlandsvassdraget og ligger ved Sandvika mellom Løkkeåsen og Sandviksåsen. Se mer om Engervannet

Deretter passerte jeg Blommenholm skole, før jeg fortsatte langs Gml.Drammensvei. Denne følger jeg så videre frem til Høvik hvor jeg kommer innpå Sykkelveien mellom Asker og Oslo. Kanskje bedre kjent som <<Tour De Finance>>.

Det går greit forbi Lysaker og etter å ha krysset Lysakerelva etter vel 8 km, er det nokså flatt. Partiet mellom Vækerø gård – Bestumkilen og Frognerstarnda er flott, og jeg nyter “Touren” videre langs Filipstadveien til Aker Brygge og Rådhuset.


Rådhuset  (gml: foto)


Etter å ha fulgt Rådhusgata til Langkaia i Bjørvika og forbi Operaen, passerte jeg Middelalderparken, før jeg fortsatte opp til Galgeberg langs St.Halvardsgate. Jeg hadde ikke bestemt meg for hvilke vei jeg skulle ta videre, men valgte å fortsette langs Strømsveien forbi Sota-hjørnet til Etterstad og så langs Etterstadsletta til Helsfyr.

 

Her i fra, fulgte jeg Østensjøveien forbi Høyenhall, Bryn-senteret og Østensjø skole, før jeg ved Østensjøvannet tok gangvei opp til Skøyenåsen skole. Gangveien som nylig var blitt asfaltert, er svært bratt og jeg har til “gode” å løpe opp denne men, en gang skal jeg klare det.


 Utsikt mot Østensjø skole og Skøyen/Bryn

Fra toppen av bakken tar jeg en sti på baksiden av Oppsal sykehjem og bort til kiosken, før jeg fortsetter langs Østmarkveien og Generalen til Olav Nygårds veg hvor jeg svinger til venstre. Jeg hilser på Snappern og Keino før jeg på på Haraløkka, avslutter med stigningsløp den siste biten. Og jammen kom det varslede regnet også, men da var jeg hjemme.

 

Ca 24,1 km

2:21

 

#trening #mosjon #løpetur

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top