29 – 31 august 2011 Østmarka og litt fra Vestmarka

29 august

Fra Haraløkka, ned Olav Nygaardsvei og Ytre Ringvei videre til toppen

av bakken. Tar til høyre og fortsetter på grus i lysløypa til varmesentralen

på Haugerud. Det var ok vær i starten men så kom regnet, i bøtter og

spann. Jeg passerte bom og fortsatte så på grusvei opp bakken, tok til

høyre og så til venstre ned mot Rundtjern. Litt nedenfor bakken men

føre vannet, lå veien under vann og jeg vasset ca 15-20 m med vann

til over anklene. Det surklet godt i skoa men det gikk greit og jeg fortsatte

videre nedover Lutdalen til Nøklevann. Tar til venstre mot Sarabråten og

fortsetter så runden rundt vannet. Pussig nok stanser regnet i det jeg er

tilbake på Haraløkka. Vel vel, en fin tur tross alt og skoa ble rene.

 


Forbi Skredderløkka mot P-plassen på Haraløkka

 

Ca 15 km, 1 t 28 min

 

31 august

Trim i arb.tiden. Fra Skattens hus, langs elva og over denne.

 


Sandvika

 

Fortsetter langs Slependveien, Gml Tanumvei og Vestmarkveien forbi

Asker & Bærums vannverk, til Kattås. Går over en ferist og fortsetter

så et stykke mot Vestmarksetra før jeg snur og tar samme vei tilbake.

 

Flott utsikt fra toppen mot Oslofjorden den ene veien, og mot Holmenkollen

den andre veien. Passerte flere gårder underveies hvor dyrene var ute og

gresset. Det var hester, kuer, sauer og griser. Om jeg brukte langt tid opp,

gikk det desto fortere tilbake da det stort set bare ble nedover. Kjente

det noe i knærne men ellers ok. En flott tur i nytt område.

 


blomster i Sandvika

 

Ca  16,2 km, 1 t 31 min

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top