27 august 2011 Østmarka – Sør-Elvåga

27 august

 

Skulle være med Team Paulsen på langtur i dag og løp bort til Skullerudstua hvor vi skulle starte ca kl 09.00. Vi ble 13 stk som satte av sted over brua, opp brattbakken og videre til Rundvann der vi tok første drikkepause. Været var grått, men det regnet ikke. Vi passerte Østmarkkpl. og fulgte veien nedover til krysset der vi tok til venstre forbi Trollvann. Blå sti videre mot Smørhullet.

 

Det var svært bløtt og på sleipe steiner m.m., gjaldt det å være forsiktig. Etter nok en drikkepause fortsatte vi gjennom furuskog til skogsvei ved Klokkerud. Vi gikk på veien et stykke og tok så rød løype mot Tømmerholtjern. Her var det blaut myr og det var tungt å ta seg frem. Om litt, nådde vi frem til blå sti og denne fulgte vi videre forbi Tretjerna og over bekken ved Sør-Elvåga.

 

 

Brua over bekken fra Eriksvann til Sør-Elvåga

 

Etter en pause med mat og drikke fortsatte vi mot Søndre Skytten og videre til Nordre Skytten i andre enden av Sør-Elvåga. Det var svært glatt flere steder og etter å ha vært nedpå 2 ganger, var jeg veldig forsiktig. Jeg begynte også på dette tidspunkt å bli sliten og måtte slippe forbi de som lå bak. Et stykke bak meg igjen, hadde jeg Stein som hadde følge med en kar som ikke var kjent med løypa.

 

Nord-Elvåga sett fra El-Pazo

På brua El-Pazo nådde jeg igjen de andre. Vi fortsatte så forbi Petersbråtan, Langvannsbekken og opp langbakken forbi Ødegårdsmåsan til Høyås. Jeg klarte ikke helt å holde følge med de andre, og fikk gitt beskjed om at jeg ville ta veien om Rustadsaga til Haraløkka. De andre fortsatte over Fjellstad og videre til Skullerudstua. Jeg gikk opp Rustadsagabakken og løp tilbake til Haraløkka. Da kom regnet.

 

Ca  21,5 km, 2 t 51 min

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top